Συνολική ποινή φυλάκισης 24 μηνών επέβαλε το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Σερρών στη 60χρονη καθηγήτρια και διευθύντρια γυμνασίου που κατηγορείται ότι φίμωσε με κολλητική ταινία έναν 13χρονο μαθητή μέσα στην τάξη.
Η ποινή είναι εξαγοράσιμη προς 10 ευρώ ημερησίως, ενώ η κατηγορούμενη κρίθηκε ένοχη για τα αδικήματα της παράνομης βίας και της σωματικής βλάβης αδύναμων ατόμων.
Η καταγγελία της μητέρας και όσα συνέβησαν στην τάξη. Σύμφωνα με την καταγγελία που υπέβαλε η μητέρα του 13χρονου, το περιστατικό σημειώθηκε την περασμένη Πέμπτη κατά τη διάρκεια της πρώτης διδακτικής ώρας. Όπως ανέφερε, η διευθύντρια ζήτησε αρχικά από τη δίδυμη αδελφή του μαθητή να του βάλει χαρτοταινία στο στόμα επειδή έκανε φασαρία. Όταν εκείνη αρνήθηκε, η ίδια η εκπαιδευτικός τοποθέτησε τρία κομμάτια ταινίας στο στόμα του παιδιού και στη συνέχεια έδωσε εντολή σε συμμαθητή του να του δέσει και τα χέρια.
Ο 13χρονος, σύμφωνα με την καταγγελία, παρέμεινε δεμένος για ολόκληρη διδακτική ώρα, μέχρι που τον εντόπισε η φιλόλογος του σχολείου και του έλυσε τα χέρια. Η μητέρα υποστήριξε, επίσης, ότι στο διάλειμμα η διευθύντρια απείλησε το παιδί λέγοντάς του «θα σε κάνω μούμια», ενώ την επόμενη ημέρα του είπε πως είχε φέρει μαζί της μεγαλύτερη ταινία.
Η μαρτυρία της φιλολόγου και οι καταγγελίες συναδέλφων
Στο δικαστήριο κατέθεσε η φιλόλογος που βρήκε τον μαθητή δεμένο στο τελευταίο θρανίο της τάξης. Όπως ανέφερε, διαπίστωσε το περιστατικό μόλις μπήκε στην αίθουσα, λύνοντας τα χέρια του παιδιού, τα οποία ήταν δεμένα με αρκετή ποσότητα ταινίας. Σύμφωνα με τη μαρτυρία της, χρειάστηκε χρόνος για να τον απελευθερώσει, ενώ άλλα παιδιά τής ανέφεραν πως υπεύθυνη ήταν η διευθύντρια.
Η ίδια κατέθεσε επίσης ότι υπήρχαν και παλαιότερες αναφορές συναδέλφων προς τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τη συμπεριφορά της διευθύντριας, ενώ είχαν συγκεντρωθεί και υπογραφές που είχαν διαβιβαστεί στο Υπουργείο Παιδείας.
Η απολογία: «Το έκανα για πλάκα – Με τη συναίνεση των μαθητών»
Στην απολογία της, η 60χρονη υποστήριξε ότι το σχολικό κτίριο είναι μικρό και η δυναμικότητα των παιδιών δημιουργεί συχνά προβλήματα πειθαρχίας. Για το συγκεκριμένο περιστατικό ισχυρίστηκε ότι η πράξη της είχε «συμβολικό χαρακτήρα» και έγινε «για πλάκα», ώστε να μπορέσει να συνεχιστεί το μάθημα.
«Ρώτησα τον μαθητή αν μου επιτρέπει να του βάλω την ταινία. Γελούσαμε. Δεν δυσανασχέτησε», ανέφερε, υποστηρίζοντας ότι η ίδια δεν έδεσε τα χέρια του παιδιού και ότι αυτό έγινε από συμμαθητή του χωρίς δική της εντολή. Τόνισε ακόμη ότι ο μαθητής έμεινε με την ταινία στο στόμα για περίπου δέκα λεπτά και όχι για ολόκληρη την ώρα, ενώ επέμεινε πως αν αντιλαμβανόταν ότι το παιδί ενοχλείται, δεν θα προχωρούσε στην πράξη αυτή.
Παρά τους ισχυρισμούς της, το δικαστήριο έκρινε ότι στοιχειοθετούνται τα αδικήματα και της επέβαλε ποινή φυλάκισης δύο ετών, εξαγοράσιμη, βάζοντας οριστικό τέλος σε μια υπόθεση που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία και στον χώρο της εκπαίδευσης.
