Χειρόφρενο στα ταξί από σήμερα για 48 ώρες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Κλιμακώνουν οι αυτοκινητιστές

3
Φεβρουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Χειρόφρενο βάζουν οι οδηγοί ταξί από  σήμερα, Τρίτη 3 Φεβρουαρίου, αλλά και αύριο Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, καθώς οι αυτοκινητιστές προχωρούν σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση, κλιμακώνοντας την αντιπαράθεσή τους με την κυβέρνηση για τις αλλαγές που δρομολογούνται στον κλάδο.

48ωρη απεργία ταξί 3 4 Φεβρουαρίου 2026: Πορεία ΣΑΤΑ προς Μαξίμου

Οι οδηγοί κατεβάζουν χειρόφρενο, στέλνοντας μήνυμα ότι η κατάσταση, όπως λένε, οδηγεί σε αδιέξοδο τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος.

48ωρη απεργία και πορεία στο Μαξίμου

Την κινητοποίηση έχει ανακοινώσει το ΣΑΤΑ, ενώ στη Θεσσαλονίκη συμμετέχει το σωματείο ΕΡΜΗΣ. Στο πλαίσιο της απεργίας, έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στις 10:30 το πρωί έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ, στη Μάρνη 17, και στη συνέχεια πορεία προς το Μέγαρο Μαξίμου, με στόχο να τεθούν απευθείας τα αιτήματα του κλάδου στην κυβέρνηση.
Οι αυτοκινητιστές δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, υποστηρίζοντας ότι οι τελευταίες παρεμβάσεις αλλοιώνουν τους όρους ανταγωνισμού και πλήττουν ευθέως τα ταξί.

«Καμία συζήτηση με τον υπουργό Μεταφορών»

Στην ανακοίνωσή τους, οι οδηγοί ξεκαθαρίζουν ότι δεν προτίθενται να συμμετάσχουν σε διάλογο με τον υπουργό Μεταφορών, τον οποίο θεωρούν υπεύθυνο για την κλιμάκωση της έντασης. Όπως καταγγέλλουν, με πρόσχημα την ηλεκτροκίνηση αλλοιώνεται η ελάχιστη μίσθωση των ΕΙΧ με οδηγό, καθώς μειώνεται από τα 90 ευρώ στα 50 ευρώ, καταργώντας, όπως λένε, έναν βασικό διαχωρισμό ανάμεσα στις υπηρεσίες ταξί και στα ΕΙΧ.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στο χρονικό ορόσημο της 1ης Ιανουαρίου 2027, όταν, σύμφωνα με το επίμαχο άρθρο, τα νέα οχήματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι μηδενικών εκπομπών, με ελάχιστο τίμημα μίσθωσης για τα ΕΙΧ τα 50 ευρώ.

Ηλεκτροκίνηση, κόστος και ανοιχτά μέτωπα

Το ΣΑΤΑ επιτίθεται ευθέως στο αφήγημα της ηλεκτροκίνησης, υποστηρίζοντας ότι η χώρα δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για να στηρίξει έναν επαγγελματικό στόλο ταξί.

Οι αυτοκινητιστές μιλούν για σοβαρές ελλείψεις σε φορτιστές, για απουσία υποδομών σε πιάτσες ταξί, αλλά και για αυξημένο κόστος και ζητήματα ασφάλισης, όπως η κάλυψη ζημιών μπαταρίας.
Παράλληλα, απαντούν στις αιτιάσεις περί αυξήσεων κομίστρων, επισημαίνοντας ότι τα τελευταία χρόνια το κόστος λειτουργίας έχει εκτοξευθεί, ενώ καταγγέλλουν και τη στοχοποίηση του κλάδου σε ζητήματα όπως οι λεωφορειολωρίδες, που όπως λένε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιούνται κανονικά από έμφορτα ταξί.

Κλείνοντας, το ΣΑΤΑ τονίζει ότι πλέον «μόνο ο πρωθυπουργός μπορεί να δώσει λύση», σημειώνοντας πως, πέρα από την ηλεκτροκίνηση, παραμένουν ανοιχτά κρίσιμα ζητήματα, όπως

  • η παράνομη δραστηριότητα πλατφορμών,
  • η υπερφορολόγηση και
  • η έλλειψη ελέγχων για την υποκλοπή μεταφορικού έργου.

Οι οδηγοί ζητούν συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία, επιμένοντας ότι ο αγώνας τους αφορά συνολικά την κοινωνία και τον δημόσιο χαρακτήρα του ταξί.

Αυταπάτες και εξαπατήσεις έρχονται για 4 ζώδια σήμερα 26/6: Το τετράγωνο Ήλιου – Ποσειδώνα θολώνει την κρίση

Αναβλητικές θα είναι οι διαθέσεις της Παρασκευής 26 Ιουνίου…

Δικαστική νίκη Τραμπ: Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ εγκρίνει το μπλόκο σε αιτούντες άσυλο στα σύνορα

Μια καθοριστική νίκη για την αυστηρή μεταναστευτική του πολιτική…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ