Δεν σεβάστηκαν ούτε τον ιερότερο χώρο ενός ναού. Άγνωστοι εισέβαλαν τη νύχτα στον ναό των Αγίων Πάντων στο Γαρδίκι Φθιώτιδας, μέσα στο κοιμητήριο του χωριού, και γκρέμισαν την Αγία Τράπεζα ανοίγοντας μεγάλη οπή, αναζητώντας σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, υποτιθέμενο κρυμμένο θησαυρό.
Το πρωί της Παρασκευής οι κάτοικοι βρέθηκαν μπροστά σε εικόνες καταστροφής. Η οργή και η αγανάκτηση στην τοπική κοινωνία είναι έντονες.
Έσκαψαν μέσα στην Αγία Τράπεζα
Οι δράστες μπήκαν στον ναό χωρίς να γίνουν αντιληπτοί και εστίασαν στο πιο ιερό σημείο του χώρου. Κατέστρεψαν την Αγία Τράπεζα, ανοίγοντας στο εσωτερικό της μεγάλη τρύπα, σαν να έψαχναν για θαμμένες λίρες ή πολύτιμα αντικείμενα.
Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι κινήθηκαν μέσα στη νύχτα. Φέρονται να χρησιμοποίησαν εργαλεία εκσκαφής, ακόμη και εξοπλισμό ανίχνευσης μετάλλων, προκειμένου να εντοπίσουν οτιδήποτε θα μπορούσε να έχει αξία. Μέχρι στιγμής δεν έχει ξεκαθαριστεί αν βρήκαν κάτι, σύμφωνα με το lamiareport.gr
Το γεγονός ότι έδρασαν μέσα σε κοιμητήριο και προχώρησαν σε τέτοια βεβήλωση προκαλεί σοκ. «Δεν άφησαν τίποτα όρθιο», λένε κάτοικοι που αντίκρισαν τις ζημιές.
Απομονωμένη τοποθεσία, οργανωμένη κίνηση
Κάτοικοι του χωριού δηλώνουν ότι δεν αντιλήφθηκαν τίποτα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Εκτιμούν ότι οι δράστες προσέγγισαν το κοιμητήριο από απομονωμένες διαδρομές, ώστε να αποφύγουν μαρτυρίες.
Η θέση του ναού, μακριά από κεντρικά σημεία, φαίνεται πως τους διευκόλυνε. Το χτύπημα δεν μοιάζει τυχαίο. Δείχνει προετοιμασία και στόχευση.
Για την υπόθεση ενημερώθηκε άμεσα το Αστυνομικό Τμήμα Σπερχειάδας, το οποίο διενεργεί προανάκριση. Στο σημείο μετέβησαν και στελέχη για συλλογή αποτυπωμάτων και άλλων στοιχείων, σε μια προσπάθεια να ταυτοποιηθούν οι δράστες.
Η βεβήλωση ενός ναού μέσα σε κοιμητήριο αγγίζει βαθιά την τοπική κοινωνία. Δεν πρόκειται μόνο για φθορά περιουσίας, αλλά για προσβολή ενός χώρου που για τους κατοίκους έχει μνήμη, πίστη και ιστορία.
