Ένα από τα σοβαρότερα περιστατικά μαζικής θανάτωσης άγριας πανίδας των τελευταίων ετών εκτυλίσσεται τις τελευταίες ώρες στο Εθνικό Πάρκο Δάσους Δαδιάς–Λευκίμης–Σουφλίου. Η είδηση για τους οκτώ νεκρούς Μαυρογύπες και τους τρεις που βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση έχει προκαλέσει παγκόσμια ανησυχία, καθώς πρόκειται για ένα από τα πλέον απειλούμενα αρπακτικά στην Ευρώπη, με τη Δαδιά να φιλοξενεί τη μοναδική φυσική αποικία τους στα Βαλκάνια. Όλα τα στοιχεία δείχνουν τη χρήση παράνομων δηλητηριασμένων δολωμάτων, μια πράξη που χαρακτηρίζεται ως έγκλημα κατά της φύσης.
Μια γέφυρα σωτηρίας στήθηκε για έναν από τους επιζώντες Μαυρογύπες, ο οποίος μεταφέρθηκε εσπευσμένα από την Αλεξανδρούπολη στην Αθήνα με πτήση της Aegean Airlines. Η επιχείρηση οργανώθηκε από τη Μονάδα Διαχείρισης του ΟΦΥΠΕΚΑ, ενώ το πουλί παρέλαβε η ΑΝΙΜΑ, ξεκινώντας αμέσως εντατική κτηνιατρική περίθαλψη με ενδοφλέβια υγρά και φαρμακευτική αγωγή. Η κατάστασή του παραμένει κρίσιμη, αλλά η κινητοποίηση των αρχών και των εθελοντών δίνει μια αμυδρή ελπίδα για την ανάρρωσή του.
Το πλήγμα είναι ανυπολόγιστο, αν αναλογιστεί κανείς ότι η αποικία αριθμεί μόλις 36 έως 47 ζευγάρια και τα πουλιά είχαν μόλις αρχίσει να επιστρέφουν στο φυσικό τους περιβάλλον μετά τις εφιαλτικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού. Τόσο ο ΟΦΥΠΕΚΑ όσο και η ΑΝΙΜΑ προειδοποιούν για τις ολέθριες συνέπειες στην αλυσίδα της πανίδας, την ώρα που οι έρευνες για τον εντοπισμό των υπευθύνων συνεχίζονται με αμείωτη ένταση. Η κοινωνία απαιτεί πλέον απαντήσεις και δικαιοσύνη για μια καταστροφή που απειλεί να σβήσει οριστικά τον Μαυρογύπα από τον χάρτη της περιοχής.
