Από την Τετάρτη, 1η Απριλίου 2026, τίθεται σε εφαρμογή το νέο ψηφιακό πλαίσιο της ΑΑΔΕ (απόφαση Α.1077/2026 του Γιώργου Πιτσιλή) για την ταχύτατη άρση κατασχέσεων εις χείρας τρίτων. Η ρύθμιση αυτή αφορά εκατομμύρια οφειλέτες που μέχρι σήμερα έπρεπε να περιμένουν ημέρες ή και εβδομάδες για να «ξεμπλοκάρουν» οι λογαριασμοί τους μετά την εξόφληση των χρεών τους.
Πώς λειτουργεί το νέο σύστημα
Η διαδικασία απλοποιείται ριζικά και αυτοματοποιείται μέσω της διασύνδεσης της ΑΑΔΕ με τα τραπεζικά ιδρύματα:
-
Αυτόματη Κοινοποίηση: Μόλις ο φορολογούμενος εξοφλήσει το χρέος του και υποβάλει το αίτημα, η αρμόδια υπηρεσία εκδίδει την άρση και την αποστέλλει ψηφιακά στην τράπεζα.
-
Χρήση Κόμβων «ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ» & «ΔΙΑΣ»: Η επικοινωνία γίνεται μέσω ασφαλούς διασύνδεσης, διασφαλίζοντας ότι η εντολή φτάνει ακαριαία στον προορισμό της.
-
Καμία επιπλέον ενέργεια: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να μεταβαίνει στην τράπεζα με έγγραφα ή να πιέζει τις υπηρεσίες για την αποστολή φαξ ή επιστολών.
-
Ενοποίηση Υπηρεσιών: Στη νέα ψηφιακή ροή εντάσσονται πλέον και οι τελωνειακές υπηρεσίες, καλύπτοντας κάθε είδους δημόσιο έσοδο.
Πού μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες
Για διευκρινίσεις σχετικά με τις δικές τους υποθέσεις, οι ενδιαφερόμενοι έχουν δύο επιλογές:
-
Τηλεφωνικά: Στο 1521 (χωρίς χρέωση), καθημερινά 07:00 – 20:00.
-
Ψηφιακά: Μέσω της πλατφόρμας my1521 (24/7), ακολουθώντας τη διαδρομή: Θέματα Είσπραξης > Δικαστικό-Κατασχέσεις > Άρση Κατασχέσεων.
Σημαντικό: Η ψηφιοποίηση αυτή δεν αφορά μόνο τις τράπεζες αλλά και κάθε «τρίτο» (π.χ. ενοικιαστές ή εργοδότες) στα χέρια των οποίων μπορεί να έχει επιβληθεί κατάσχεση.
