Εν αναμονή των τελευταίων δοκιμών βρίσκονται περίπου 300.000 Θεσσαλονικείς, οι οποίοι προβλέπεται να εξυπηρτεούνται καθημερινά από το υπερσύγχρονο Μετρό της πόλης, το οποίο παρά τις καθυστερήσεις και τις έσχατες ασάφειες για το ακριβές χρονοδιάγραμμα της επίσημης έναρξης λειτουργίας του, έχει αρχίσει ήδη να «ζεσταίνει» τις μηχανές του.
Σύμφωνα με τελευταία συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα στην εφημερίδα «Realnews», το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις αρχές του 2024. Αυτή την εικόνα τουλάχιστον κόμισε επισκεπτόμενος την Συμπρωτεύουσα για να ενημερωθεί και να συντονίσει την πορεία των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Λίγες μέρες πριν, ο κ.Σταϊκούρας προσδιόριζε το παρθενικό δρομολόγιο του Μετρό αόριστα μέσα στο 2024, ενώ το αυστηρό χρονοδιάγραμμα της προηγούμενης πολιτική ηγεσίας του υπουργείου μιλούσε για παράδοση του Μετρό στους πολίτες 31 Δεκεμβρίου 2023.
Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να δούμε μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης, όπως είναι το Μετρό, του οποίου η λειτουργία θα ξεκινήσει το 2024, να συζητήσουμε για νέα εμβληματικά έργα όπως το flyover & να δρομολογήσουμε απαντήσεις στα προβλήματα των δημόσιων συγκοινωνιών. pic.twitter.com/s5BpcJEmbO
— Christos Staikouras (@cstaikouras) July 28, 2023
Ελάχιστη σημασία έχουν οι αποκλίσεις μερικών ημερών μπροστά στην έναρξη λειτουργίας ενός εμβληματικού για την πόλη έργου όπως αυτό. Όπως αποκάλυψε ο κ. Σταϊκούρας το υπερσύγχρονο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα αλλάξει ριζικά την εικόνα της πόλης καθώς θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 300.000 πολίτες μειώνοντας κατά πολύ το κυκλοφοριακό φόρτο στους κεντρικούς οδικούς άξονες.
«Η λειτουργία του θα ξεκινήσει με 13 σταθμούς στους οποίους θα λειτουργούν 18 συρμοί. Μέχρι τέλους του έτους, θα οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του, προς τα βορειοδυτικά. Μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόσφατα τα στελέχη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ο Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης, συνοδευόμενοι από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», Νικόλαο Κουρέτα, επιβιβάστηκαν σε συρμό του Μετρό από τον σταθμό «Συντριβάνι» και μετέβησαν στο Αμαξοστάσιο.
Οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης
Η λειτουργία του Μετρό θα ξεκινήσει με τη βασική γραμμή που βρίσκεται στην βορειοδυτική πλευρά της πόλης με αρχικό τον σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», ο οποίος βρίσκεται εμπρός από τον σταθμό του ΟΣΕ και συνεχίζει έως τον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία» στην νοτιοανατολική πλευρά της πόλης, καταλήγοντας στο αμαξοστάσιο Πυλαίας. Η γραμμή ακολουθεί κυρίως τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία, Κωνσταντίνου Καραμανλή, Δελφών και Σόλωνος.
Το έργο της βασικής γραμμής περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς που περιλαμβάνουν τους σταθμούς:
-
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός,
- Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου,
- Αγίας Σοφίας,
- Συντριβάνι,
- Πανεπιστήμιο,
- Παπάφη,
- Ευκλείδης,
- Φλέμινγκ,
- Ανάληψη,
- 25ης Μαρτίου,
- Βούλγαρη,
- Νέα Ελβετία.
Σε δεύτερο στάδιο θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Οι σταθμοί της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, είναι: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.