Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕλλάδαΕπιστρέφει ο Δακτύλιος στην Αθήνα με «τσουχτερά» προβλεπόμενα πρόστιμα

Επιστρέφει ο Δακτύλιος στην Αθήνα με «τσουχτερά» προβλεπόμενα πρόστιμα

Στόχος είναι να τηρηθεί αυστηρά το καθεστώς των μονών-ζυγών και να ενισχυθεί η δύναμη της Τροχαίας ώστε να διενεργούνται ακόμα περισσότεροι έλεγχοι που θα αποτρέπουν την παράτυπη είσοδο ΙΧ στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την επιστροφή του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, καθώς όπως είχε προαναγγείλει ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, θα επανέλθει μετά την ολοκλήρωση των αυτοδιοικητικών εκλογών… για την τήρηση του οποίου θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι.

Όπως έχει διευκρινίσει ο υπουργός, στόχος είναι να τηρηθεί αυστηρά το καθεστώς των μονών-ζυγών και ως εκ τούτου θα ενισχυθεί η δύναμη της Τροχαίας ώστε να διενεργούνται ακόμα περισσότεροι έλεγχοι που θα αποτρέπουν την παράτυπη είσοδο ΙΧ στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Το μέτρο του Δακτυλίου, μάλιστα, φαίνεται πως δεν θα έχει αλλαγές και ως εκ τούτου θα διατηρηθεί το υφιστάμενο καθεστώς που συνεπάγεται:

  • Εκ περιτροπή κυκλοφορία των οχημάτων κάθε Δευτέρα έως Πέμπτη τις ώρες 07.00-20.00 και την Παρασκευή από 07.00-15.00.
  • Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που τελειώνει σε 0,2,4,6,8 και τις περιττές (μονές) τα αυτοκίνητα που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1,3,5,7,9.
  • Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

Ποιοι εξαιρούνται από τους περιορισμούς

Σύμφωνα με την ΚΥΑ που αφορούσε την περίοδο 2022-2023, από τους περιορισμούς εξαιρούνται και εισέρχονται ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας:

  1. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου.
  2. Τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης-New European Driving Cycle/NEDC),  τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την 31.12.2020.

Τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP), τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής.

Τα όρια του Δακτυλίου

Η περιοχή που ισχύει αφορά την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς: «Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπύρου Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Ανδρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας».

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Μικρού Δακτυλίου τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.

 

Το πρόστιμο

Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με Διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ, (όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας