Ισπανία: Ο Φέϊχό έχασε στη ψηφοφορία για τον σχηματισμό κυβέρνησης για 2η φορά

29
Σεπτέμβριος
2023

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Ο ηγέτης των συντηρητικών στην Ισπανία, ο Αλμπέρτο Νούνιεθ Φεϊχό, έχασε σήμερα την ψηφοφορία για τον σχηματισμό κυβέρνησης, ανοίγοντας τον δρόμο ώστε ο σοσιαλιστής υπηρεσιακός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ να επιδιώξει μια συμφωνία με αυτονομιστικά κόμματα προκειμένου να εξασφαλίσει μια νέα θητεία.

Ο Φεϊχό απέτυχε να εξασφαλίσει πλειοψηφία σε μια δεύτερη ψηφοφορία στην κάτω βουλή των 350 βουλευτών, με 177 βουλευτές να ψηφίζουν κατά της υποψηφιότητάς του και 172 να την υποστηρίζουν, και μία άκυρη ψήφο.

Ο Φεϊχό είχε πει νωρίτερα στους βουλευτές πως ήξερε ότι θα έχανε τη δεύτερη ψηφοφορία. «Υποθέτω πως, όπως αναμένεται, δεν θα την κερδίσω. Μπορείτε να το πείτε αποτυχία αν θέλετε», είπε ο Φεϊχό. Είχε χάσει την πρώτη ψηφοφορία προχθές, Τετάρτη.

«Σήμερα δεν θα μπορέσω να σας δώσω μία κυβέρνηση, αλλά σας έχω δώσει διαβεβαιώσεις και ελπίδα»,

πρόσθεσε.

Τα βλέμματα όλων στρέφονται τώρα στην προσπάθεια των σοσιαλιστών να σχηματίσουν κυβέρνηση. Ωστόσο και αυτό δεν είναι εύκολο, γιατί θα χρειαστούν τις ψήφους των καταλανικών αποσχιστικών κομμάτων τα οποία διαπραγματεύονται σκληρά και ζητούν αμνηστία για τους περίπου 1.000 εμπλεκόμενους στο παράνομο δημοψήφισμα του 2017, καθώς και επιπλέον δημοψήφισμα, κάτι που έχει αποκλειστεί από τους σοσιαλιστές.

Αν οι προσπάθειες του Σάντσεθ αποτύχουν και αυτές, θα διεξαχθούν πιθανόν νέες βουλευτικές εκλογές τον Ιανουάριο.

Κάρπαθος: Σεισμός 4,9 Ρίχτερ, αισθητός και στην Κάσο

Ιδιαίτερα αισθητή έγινε στην ευρύτερη περιοχή η σεισμική δόνηση…

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 37χρονη που συνόδευε μεθυσμένη την 8χρονη κόρη της

Στη σύλληψη μιας 37χρονης προχώρησαν αστυνομικοί στη Θεσσαλονίκη, καθώς…

Ιστορικό νομοσχέδιο στη Βουλή: Τέλος στο μισθολογικό χάσμα ανδρών-γυναικών και ένταξη νοσηλευτών στα Βαρέα

Μια εξαιρετικά σημαντική μεταρρύθμιση για τα εργασιακά δεδομένα της…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ