Χιλιάδες Παλαιστίνιοι ξεχύθηκαν στους δρόμους της πόλης της Γάζας την Παρασκευή σε έναν πανικό να κατευθυνθούν προς τα νότια, αφού το Ισραήλ τους προειδοποίησε να εκκενώσουν την πόλη. Για πολλούς άλλους, όμως, δεν υπάρχει απλά πουθενά να πάνε.
Η βιασύνη να φύγουν ήρθε αφού ο ισραηλινός στρατός προέτρεψε περίπου 1,1 εκατομμύρια κατοίκους της Γάζας που ζουν στο βόρειο τμήμα του παλαιστινιακού εδάφους να το εγκαταλείψουν «για τη δική τους ασφάλεια και προστασία», ενόψει μιας αναμενόμενης χερσαίας επιδρομής.
Κάποιοι ήταν σε αυτοκίνητα, πολλοί άλλοι ήταν πεζοί καθώς προσπαθούσαν να κάνουν το ταξίδι προς το νότιο τμήμα της πυκνοκατοικημένης περιοχής που φιλοξενεί 2,4 εκατομμύρια ανθρώπους στα 362 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Όμως για χιλιάδες ανθρώπους όπως η Ουμ Χοσάμ, έμειναν με ένα κρίσιμο ερώτημα: «Πού να πάω;»
«Πόσο θα διαρκέσουν οι επιθέσεις και ο θάνατος; Δεν μας έχουν μείνει σπίτια, κάθε περιοχή της Γάζας απειλείται», είπε η 29χρονη, με το πρόσωπό της γεμάτο δάκρυα.
«Καλούμε τις αραβικές χώρες να μας προστατεύσουν. Πού είναι οι Άραβες; Αρκετά! Αρκετά!» φώναξε.
Η πλειοψηφία των κατοίκων της Γάζας έχει εγκλωβιστεί στο μικρό έδαφος κάτω από έναν αυστηρό εναέριο, χερσαίο και θαλάσσιο αποκλεισμό που έχει επιβάλει το Ισραήλ από το 2006.
Αφού ένοπλοι της Χαμάς -η οποία κυβερνά τη Λωρίδα της Γάζας από το 2007- εισέβαλαν από τα σύνορα στο Ισραήλ το Σάββατο, σκοτώνοντας περισσότερους από 1.300 ανθρώπους, το Ισραήλ επέβαλε «πλήρη πολιορκία» στη Γάζα, διακόπτοντας όλες τις προμήθειες νερού, ηλεκτρικού ρεύματος και τροφίμων.
Το Ισραήλ βομβαρδίζει επίσης ανελέητα τη Γάζα με αεροπορικές επιδρομές που έχουν στοιχίσει μέχρι στιγμής περίπου 1.800 ζωές.
