Στη δεύτερη φάση του προγράμματος “Ερευνώ-Καινοτομώ”, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, υποβλήθηκαν 1938 προτάσεις για συνεργασίες μεταξύ επιχειρήσεων και ερευνητικών οργανισμών, σύμφωνα με ανακοίνωση της υφυπουργού Ανάπτυξης, Ζωής Ράπτη. Η υφυπουργός, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη σύνδεση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ανέφερε ότι το έντονο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα επιβεβαιώνεται από τον υψηλό αριθμό συμμετοχών. Η δήλωσή της έγινε στο πλαίσιο του InnoHealth Forum 2024, που πραγματοποιήθηκε στο Πάρκο Καινοτομίας JOIST στη Λάρισα, με θέμα «Επενδύσεις για την Ενίσχυση των Συστημάτων Υγείας».
Όπως τόνισε, η προτεραιότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι η σύνδεση της έρευνας και της καινοτομίας που παράγεται στα ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια με την αγορά και την επιχειρηματικότητα. Το πρόγραμμα “Ερευνώ-Καινοτομώ” δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να συνεργαστούν με ερευνητικούς φορείς για την προώθηση καινοτόμων λύσεων.
Η κα Ράπτη υπογράμμισε, επίσης, ότι οι επενδύσεις σε έρευνα και καινοτομία στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει το 1 δισεκ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, με επίκεντρο την υγεία και την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής, όπως η Ιατρική Ακριβείας, τα θεραπευτικά πρωτόκολλα για το μικροβίωμα και η τεχνητή νοημοσύνη στην ανάπτυξη φαρμάκων. Παράλληλα, η χώρα διαθέτει υψηλού επιπέδου επιστημονικό δυναμικό στους τομείς υγείας και βιοεπιστημών.
Αναφέρθηκε ακόμη στις σημαντικές επενδύσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ και το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ), οι οποίες ενισχύουν τα ερευνητικά κέντρα και χρηματοδοτούν έργα που είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Παραδείγματα αυτών των έργων είναι το Εθνικό Δίκτυο Ιατρικής Ακριβείας στην Καρδιολογία και την Πρόληψη του Νεανικού Αιφνίδιου Θανάτου, η χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την ανάπτυξη φαρμάκων και η πλατφόρμα διάγνωσης ΔΕΠΥ σε παιδιά και εφήβους.
Η υφυπουργός τόνισε, επίσης, ότι με 346 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης ενισχύονται οι υποδομές και ο εξοπλισμός των ερευνητικών κέντρων, ενώ διατίθενται επιπλέον 189 εκατ. ευρώ για ερευνητικά έργα. Αυτές οι επενδύσεις, πρόσθεσε, βελτιώνουν το σύστημα υγείας και δημιουργούν καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Πάρκο Καινοτομίας JOIST, σε συνεργασία με τον Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας στην Υγεία HealthHub, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), τον κόμβο smartHEALTH και το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.
