Το προεδρείο της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων (ΕΔΕ) είχε συνάντηση με τον υπουργό Δικαιοσύνης, Γιώργο Φλωρίδη, όπου συζητήθηκαν σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη Δικαιοσύνη.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τέθηκαν τα εξής θέματα:
- Ανακατανομή οργανικών θέσεων: Συζητήθηκε η ανάγκη αύξησης ή ανακατανομής των οργανικών θέσεων υπέρ των Εφετείων, μετά την ενοποίηση του πρώτου βαθμού και τη μεταφορά υποθέσεων στα Εφετεία.
- Οδοιπορικά: Ζητήθηκε η άμεση καταβολή των οδοιπορικών στους δικαστές που εργάζονται σε μεταβατικές έδρες.
- Εθελούσια έξοδος: Ενημερώθηκαν για την πρόοδο των διαδικασιών που αφορούν την εθελούσια έξοδο δικαστών που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας.
- Συμμετοχή της Ένωσης: Ζητήθηκε η συμμετοχή της Ένωσης στις επιτροπές του υπουργείου.
- Δώρα στον δημόσιο τομέα: Ενημέρωσαν για το αίτημα που υποβλήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών σχετικά με την επαναφορά των δώρων στον δημόσιο τομέα.
Επιπλέον, το προεδρείο της ΕΔΕ εξέφρασε τη διαφωνία του στην αυστηροποίηση των ποινών και την επαναφορά του κανόνα της προφυλάκισης ως μέτρα πρόληψης της εγκληματικότητας, υποστηρίζοντας ότι αυτά τα μέτρα δεν είναι αποτελεσματικά και δεν επιβεβαιώνονται από επιστημονικά δεδομένα.
