Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, παρέλαβε το πόρισμα της Επιστημονικής Επιτροπής για την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας 2022/2041 σχετικά με τους επαρκείς κατώτατους μισθούς από την πρόεδρό της, καθηγήτρια Πατρίνα Παπαρρηγοπούλου.
Η οδηγία στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των εργαζομένων στην Ε.Ε. και προωθεί την επάρκεια των κατώτατων μισθών μέσω σαφών κριτηρίων και συλλογικών διαπραγματεύσεων. Στο πόρισμα προτείνεται η χρήση ενός μαθηματικού τύπου για τον αυτόματο υπολογισμό και αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό και την παραγωγικότητα. Αυτός ο μηχανισμός θα διατηρεί την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών με χαμηλό εισόδημα και θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται το 2027, μετά την ενσωμάτωση της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο.
Το προτεινόμενο σύστημα έχει πολλά πλεονεκτήματα, όπως η προβλεψιμότητα στην πορεία του κατώτατου μισθού, η προστασία της αγοραστικής δύναμης των χαμηλόμισθων και η ενίσχυση της αξιοπιστίας της οικονομικής πολιτικής της χώρας. Παράλληλα, η επιτροπή προτείνει τη σύσταση Επιτροπής Διαβούλευσης με εκπροσώπους κοινωνικών εταίρων για την επικαιροποίηση του μισθού, καθώς και την κατάρτιση σχεδίου δράσης για την ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Η Νίκη Κεραμέως εξέφρασε την ικανοποίησή της για τις προτάσεις της Επιτροπής, τονίζοντας ότι αυτές θα αποτελέσουν τη βάση για διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους, προτού το τελικό σχέδιο εισαχθεί στη Βουλή.
