Ο Άκης Σκέρτσος, Υπουργός Επικρατείας, σε συνέντευξή του στο «Mega», αναφέρθηκε σε μελέτες που δείχνουν ότι ειδικά στην εφηβεία, η παρατεταμένη χρήση του διαδικτύου προκαλεί κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, διάσπαση προσοχής και δυσκολία συγκέντρωσης στα μαθήματα. Επισήμανε ότι το ζήτημα αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την προστασία των ανηλίκων από κινδύνους, τόσο στον ψηφιακό κόσμο όσο και γενικότερα.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό, όπου συζητήθηκε η θέσπιση ηλικιακού ορίου στα 15 έτη για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σημείωσε ότι το μέτρο πρέπει να είναι εφαρμόσιμο και πως εξετάζεται η χρήση εφαρμογών γονικού ελέγχου (“parental control”), ενώ υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας με τις τεχνολογικές εταιρείες, τα κοινωνικά δίκτυα και τους γονείς.
Όσον αφορά το ζήτημα της παράνομης διάθεσης αλκοόλ σε ανηλίκους, ο υπουργός ανέλυσε το νέο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο προβλέπει αυστηρότερες κυρώσεις. Συγκεκριμένα, για την πρώτη παράβαση θα αφαιρείται η άδεια του καταστήματος για πέντε ημέρες, για τη δεύτερη παράβαση για είκοσι ημέρες, ενώ στην τρίτη περίπτωση η αφαίρεση θα είναι μόνιμη. Τα μέτρα αυτά, όπως είπε, θα ψηφιστούν στις αρχές του νέου έτους.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, ο υπουργός τόνισε την ανάγκη για αυξημένη οδική ασφάλεια, αναφέροντας ότι η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στις απώλειες ανθρώπινων ζωών από τροχαία ατυχήματα, με 600-650 θανάτους ετησίως. Από το 2025, θα τεθεί σε λειτουργία ένα νέο σύστημα επιτήρησης με περισσότερες από 1.700 κάμερες που θα καταγράφουν τροχαίες παραβάσεις, αρχικά στην Αττική.
Σχετικά με τη χρήση κράνους από τους οδηγούς δικύκλων, επαίνεσε την πρωτοβουλία βενζινοπωλών να μη διαθέτουν καύσιμα σε αναβάτες χωρίς κράνος. Εξήγησε ότι συζητείται η νομοθέτηση της απαγόρευσης διάθεσης καυσίμων σε οδηγούς που δεν συμμορφώνονται, θεωρώντας την κίνηση αυτή ένα σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση της Νο1 αιτίας θανάτων στους ελληνικούς δρόμους, δηλαδή τη μη χρήση κράνους από τους δικυκλιστές.
