Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή, δήλωσε ότι τα μέτρα που θεσπίστηκαν από την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του εθισμού των νέων στα social media ήταν επιβεβλημένα. Σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ, τόνισε ότι η καθολική απαγόρευση των social media δεν προτάθηκε, καθώς θεωρείται εύκολη λύση που έχει υιοθετηθεί σε άλλες χώρες, αλλά όχι στην Ελλάδα. Αντίθετα, η πολιτεία έχει την ευθύνη να ενημερώνει τους πολίτες ώστε η τεχνολογία να χρησιμοποιείται με αγάπη και όρια.
Η κ. Μακρή επεσήμανε τη σημασία της οικογένειας στην προστασία των παιδιών από επικίνδυνο περιεχόμενο στο διαδίκτυο, υπογραμμίζοντας ότι μέχρι την ηλικία των 15 ετών, ένα παιδί θεωρείται ψηφιακά ανήλικο. Αναφέρθηκε επίσης ότι οι γονείς πρέπει να χρησιμοποιούν εργαλεία όπως το parco.gov.gr και το Kids Wallet για να περιορίσουν την πρόσβαση σε ακατάλληλο περιεχόμενο.
Αναφορικά με την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, σημείωσε ότι σχεδόν το 90% των εκπαιδευτικών υποστηρίζει αυτή την απόφαση. Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αγκαλιάσει το μέτρο και το εφαρμόζει.
Επιπλέον, η υφυπουργός τόνισε τη σημασία της εκπαίδευσης των μαθητών σχετικά με την υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου μέσω μαθημάτων και εργαστηρίων. Υπογράμμισε ότι είναι κρίσιμος ο εντοπισμός περιεχομένου που μπορεί να προκαλέσει εθισμό ή άλλες αρνητικές συνέπειες.
Η Μακρή ολοκλήρωσε την τοποθέτησή της αναφέροντας ότι η υπερβολική χρήση smartphones έχει συνδεθεί με περιστατικά άγχους, κατάθλιψης, αυτοτραυματισμού και βίας μεταξύ των νέων.
