Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση, η οποία έχει μακρά πνοή και διάρκεια.
Ειδικότερα, τόνισε ότι το Ίδρυμα έχει ήδη προσφέρει σημαντικό έργο στους τομείς της υγείας, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού.
Πρόσθεσε ότι, η τρέχουσα δωρεά είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου τύπου δημόσιου σχολείου, βασισμένου στην εμπειρία από τα 42 Πρότυπα σχολεία της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα ανέφερε πως 22 σχολεία σε περιοχές με οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις θα ενταχθούν στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία μέσα στους επόμενους 18 μήνες. Αυτά τα σχολεία θα έχουν ανακαινισμένες υποδομές και θα παρέχουν επιπλέον στήριξη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης ανακοίνωσε την ίδρυση 22 νέων Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, με στόχο να φτάσουν τους 6.000 μαθητές κατά τη λειτουργία τους. Η πρωτοβουλία αυτή θα αυξήσει τον αριθμό των σχολείων αυτών κατά 50% και αντλεί έμπνευση από το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, με σκοπό την ενίσχυση των εκπαιδευτικών καινοτομιών.
Σύμφωνα με τον Κ. Πιερρακάκη, θα επιλεγούν 22 υφιστάμενα δημόσια σχολεία — 11 γυμνάσια και 11 λύκεια — και θα δημιουργηθεί μια 9μελής διοικούσα επιτροπή που θα περιλαμβάνει και τον δωρητή, ακολουθώντας το μοντέλο του Ωνασείου. Ο υπουργός εξέφρασε την ελπίδα ότι τα σχολεία θα είναι έτοιμα να υποδεχτούν τους μαθητές το Σεπτέμβριο του 2026, ξεκινώντας αρχικά με 6 σχολεία.
Η χρηματοδότηση για κάθε σχολική μονάδα θα φτάσει έως 1 εκατ. ευρώ από το Ίδρυμα Ωνάση, ενώ η εισαγωγή μαθητών θα γίνεται κάθε Σεπτέμβριο, όπως ισχύει για τα Πρότυπα Σχολεία. Οι περιοχές που επιλέχθηκαν για την ίδρυση αυτών των σχολείων περιλαμβάνουν τον Κολωνό, την Κυψέλη, το Μενίδι, το Πέραμα, το Περιστέρι, το Κορδελιό, την Κοζάνη, την Ξάνθη, τη Ρόδο και το Ηράκλειο Κρήτης.
