Κ. Μητσοτάκης: «Συμμαχία των προθύμων του μηδενισμού»

Για «ετερόκλητη συμμαχία των προθύμων του μηδενισμού μίλησε ο πρωθυπουργός και ζήτησε να ξεκινήσει αμέσως η συζήτηση
5
Μάρτιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

ς «ετερόκλητη συμμαχία των προθύμων του μηδενισμού» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην έναρξη της δευτερολογίας του, τα κόμματα που συμμετείχαν στην πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης.

Η πρόταση κατατέθηκε πριν από την ολοκλήρωση της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής για τα Τέμπη και υπογράφεται από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, της Πλεύσης Ελευθερίας και της Νέας Αριστεράς, καθώς και από εννέα ανεξάρτητους βουλευτές.

Την πρωτοβουλία ανέλαβε ο ίδιος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης. Αρχικά αναμενόταν η πρόταση δυσπιστίας να κατατεθεί μετά τη δευτερολογία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην προ ημερησίας συζήτηση, ωστόσο ο κ. Ανδρουλάκης έκανε γνωστό πως αυτό θα γινόταν μετά το πέρας των ομιλιών των πολιτικών αρχηγών.

Συνολικά τα κόμματα της αντιπολίτευσης που συνυπογράφουν την πρόταση δυσπιστίας αθροίζουν 76 βουλευτές (ΠΑΣΟΚ 33, ΣΥΡΙΖΑ: 26, Πλεύση 6, Νέα Αριστερά 11), ωστόσο ο συνολικός αριθμός τους φτάνει τος 85, καθώς υπογράφουν και εννιά ανεξάρτητοι βουλευτές.

Οι ανεξάρτητοι που υπογράφουν είναι οι 6 «Κασσελίστας», ο Ευάγγελος Αποστολάκης, ο Μπουρχάν Μπαράν, που έχει διαγραφή από το ΠΑΣΟΚ και ο Γιάννης Σαρακιώτης.

«Συμμαχία των προθύμων του μηδενισμού»

Ως «συμμαχία των προθύμων του μηδενισμού» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τα κόμματα που συμμετείχαν στην πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης. Η πρόταση κατατέθηκε πριν από την ολοκλήρωση της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής για τα Τέμπη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην τοποθέτησή του, έκανε λόγο για «κοινοβουλευτικό παράδοξο», λέγοντας, απευθυνόμενος στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη, ότι η πρόταση κατατέθηκε στη μέση της συνεδρίασης και όχι στο τέλος, στερώντας από τους ομιλητές αρχηγούς των κομμάτων, τις δευτερολογίες τους.

«Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω επισημαίνοντας ένα προφανές κοινοβουλευτικό παράδοξο μιας προαναγγελθείσας πρότασης δυσπιστίας η οποία δεν κατατίθεται στο τέλος της συνεδρίασης όπως θα ανέμενε κανείς για μια συνεδρίαση που με τόση ένταση ζητούσατε, αλλά στο μέσο. Στερώντας από τον πρωθυπουργό της δευτερολογίας και της απάντησης στα ερωτήματα που θέσατε. Δεν τηρείτε ούτε τα προσχήματα.

Είμαι 21 χρόνια στο κοινοβούλιο και τέτοια πρόταση δυσπιστίας δεν έχουμε ξαναδεί. Είχατε κάποια προβλήματα συνεννόησης. Τέτοιος ήταν ο ενθουσιασμός της υποβολής που την υποδεχθήκατε με σιωπή ενώ στην αίθουσα είναι η μισή κοινοβουλευτική σας ομάδας. Ας μην μιλήσω για πρόταση αγγαρεία», ανέφερε αρχικά ο πρωθυπουργός.

Εν συνεχεία έκανε λόγο για «συμμαχία των προθύμων» και για «ετερόκλητη συμμαχία τεσσάρων κομμάτων», «ΣΥΡΙΖΑ Νέα Αιρστερά και Πλεύση Ελευθερία το καταλαβαίνω γιατί είστε από την ίδια μήτρα», πρόσθεσε, ενώ απευθυνόμενος στον Νίκο Ανδρουλάκη, είπε: «Εσείς, κ. Ανδρουλάκη, ουρά της κυρίας Κωνσταντοπούλου, του κ. Φάμελλου και του κ. Χαρίτση; Μόνο ο Βελόπουλος λείπει…».

Εν συνεχεία απευθυνόμενος στα κόμματα της αντιπολίτευσης τόνισε πως: «αναρωτιέμαι αν είναι πρόκριμα μελλοντικών συνεργασιών. Όταν σας ρωτούσαμε αν ισχύουν όσα έλεγε ο Γερουλάνος για συμμαχίες εσείς διαρρηγνύατε τα ιμάτια σας ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει και ότι είστε σε αυτόνομη πορεία. Συμμαχία των προθύμων του μηδενισμού είστε, χωρίς καμία πρόταση. Μόνη πρόταση να κάνετε δυσπιστία».

Αναφερόμενος ο Πρωθυπουργός στο εκλογικό αποτέλεσμα, και κυρίως στην κα Κωνσταντοπούλου, υπενθύμισε ότι η Νέα Δημοκρατία κέρδισε τις τελευταίες εκλογές με 41%, ενώ η Πλεύση Ελευθερίας έλαβε μόλις 3%, επισημαίνοντας πως η επόμενη κρίσιμη αναμέτρηση θα γίνει το 2027.

«Η πρόταση της Κωνσταντοπούλου είναι να φύγουμε. Θα κριθεί στο κοινοβούλιο και στις εθνικές εκλογές, το 2027. Για την κυβέρνηση κάθε πρόταση δυσπιστίας είναι καλοδεχούμενη. Θα πάρουν τον λόγο όλοι οι υπουργοί και θα παρουσιάσουμε το έργο μας και τις φιλοδοξίες μας για το μέλλον και που θέλουμε να είμαστε το 2027. Το βράδυ της Παρασκευής θα επιβεβαιωθεί το αυτονόητο – η απολύτως αρραγής ΚΟ της ΝΔ», επισήμανε.

«Δεν πιστεύω να είστε απροετοίμαστοι, κύριοι της αντιπολίτευσης, τόσο καιρό τη δουλεύατε την πρόταση αυτή» ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την τοποθέτησή του και ζήτησε η συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας να ξεκινήσει αμέσως.

Με τη σειρά του, ο Πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης ανακοίνωσε την προσωρινή διακοπή των εργασιών του Σώματος για 2 ώρες και την έναρξη της συζήτησης επί της πρότασης δυσπιστίας στις 19:00, οπότε και αναμένεται να ολοκληρωθεί την Παρασκευή με ονομαστική ψηφοφορία επί της προτάσεως δυσπιστίας.

Αυτούσια η τοποθέτηση του πρωθυπουργού

«Κύριε Πρόεδρε, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω -και δεν θα πάρω πολύ από τον χρόνο του κοινοβουλίου- επισημαίνοντας ένα προφανές κοινοβουλευτικό παράδοξο, μιας προαναγγελθείσας πρότασης δυσπιστίας, η οποία, όμως, κ. Ανδρουλάκη, δεν κατατίθεται στο τέλος της συνεδρίασης, όπως θα ανέμενε κανείς για μια συνεδρίαση την οποία με τόσο ένταση είχατε ζητήσει όλη η αντιπολίτευση, αλλά στη μέση της συνεδρίασης, στερώντας ουσιαστικά από τον Πρωθυπουργό αλλά και από τους άλλους αρχηγούς τη δυνατότητα της δευτερολογίας και της απάντησης στα ερωτήματα τα οποία θέσατε.

Καταλαβαίνω ότι γενικά έχετε κάποιες δυσκολίες με τις δευτερολογίες στο κοινοβούλιο, αλλά εδώ, λυπάμαι, δεν τηρείτε ούτε τα προσχήματα.

Κύριε Πρόεδρε, είμαι 21 χρόνια στο κοινοβούλιο, εσείς είστε παλαιότερος, φαντάζομαι ότι αν ανατρέξετε στα πρακτικά της Βουλής, τέτοια πρόταση δυσπιστίας δεν θα έχουμε ξαναδεί.

Καταλαβαίνω ότι είχατε κάποια προβλήματα συνεννόησης. Ήταν τέτοιος ο ενθουσιασμός της υποβολής της πρότασης που την υποδεχθήκατε και οι τέσσερις με μία εκκωφαντική σιωπή και με το ζόρι μαζέψατε τη μισή Κοινοβουλευτική σας Ομάδα, την ώρα που την ανακοινώνατε.

Αλλά ας υποθέσω, λοιπόν, ότι αυτή δεν είναι μία πρόταση-αγγαρεία, την οποία την υποβάλατε πολύ απλά επειδή την είχατε προαναγγείλει. Θυμίζω είναι η δεύτερη πρόταση δυσπιστίας για το ίδιο ουσιαστικά θέμα. Και πέρυσι είχαμε έρθει στη Βουλή για το ζήτημα της περιβόητης «μονταζιέρας».

Βρισκόμαστε και πάλι εδώ, λοιπόν, με μια πολύ ενδιαφέρουσα και ετερόκλητη «συμμαχία των προθύμων». Προσέξτε τώρα: τέσσερα κόμματα. ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά, Πλεύση Ελευθερίας, μπορώ να το καταλάβω, εξάλλου έχετε γεννηθεί από την ίδια κομματική μήτρα, μαζί με δύο-τρία άλλα κόμματα, τα οποία προέκυψαν από τον πάλαι κραταιό ΣΥΡΙΖΑ.

Εσείς όμως, κ. Ανδρουλάκη; Εσείς, «ουρά» της κας Κωνσταντοπούλου και του κ. Φάμελλου και του κ. Χαρίτση; Καταλαβαίνω, δεν είχατε τους 50 Βουλευτές. Μόνο ο κ. Βελόπουλος λείπει από την εξίσωση.

Για να συντεθεί αυτή η ετερόκλητη συμμαχία, αναρωτιέμαι αν είναι πρόκριμα μελλοντικών κυβερνητικών συνεργασιών ή φιλοδοξιών που μπορεί να έχετε. Γιατί όταν μερικές φορές σας ρωτήσαμε: «καλά, αυτά που λέει ο κ. Γερουλάνος ότι “εφόσον κερδίσουμε τις εκλογές θα συγκυβερνήσουμε με τον ΣΥΡΙΖΑ, την κα Κωνσταντοπούλου, τον κ. Φάμελλο”», διαρρηγνύατε τα ιμάτιά σας και λέγατε: «τι είναι αυτά που λέτε; Εμείς είμαστε ανεξάρτητη πολιτική δύναμη, έχουμε αυτοτέλεια».

Είδαμε σήμερα πόση αυτοτέλεια έχετε. «Συμμαχία των προθύμων», του μηδενισμού, χωρίς καμία απολύτως πρόταση, να καταθέσετε μια πρόταση δυσπιστίας

(Ομιλίες εκτός μικροφώνου)

Η πρόταση είναι «να φύγουμε». Ακριβώς. Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, κα Κωνσταντοπούλου.

Αλλά προς το παρόν, στις τελευταίες εκλογές εμείς πήραμε 41% και εσείς μόλις 3%. Θα κριθεί, λοιπόν, αυτή η πολύ ωραία πρόταση, στο κοινοβούλιο καταρχάς και στη συνέχεια στις εθνικές εκλογές, όταν αυτές γίνουν, το 2027.

Λοιπόν, όσον αφορά την κυβέρνηση, κάθε πρόταση δυσπιστίας είναι προφανώς καλοδεχούμενη. Είναι πάντα μια ευκαιρία να μιλήσουμε εφ’ όλης της ύλης. Θα πάρουν τον λόγο όλοι οι Υπουργοί, θα παρουσιάσουν το έργο μας αυτή τη διετία, τις φιλοδοξίες μας για την επόμενη διετία. Θα εξηγήσουμε στους πολίτες, ακόμα μια φορά, ποιο είναι το σχέδιό μας για τη χώρα και πού θέλουμε να είμαστε το 2027.

Και προφανώς, το βράδυ της Παρασκευής θα επανεπιβεβαιωθεί το αυτονόητο: η απολύτως αρραγής κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, που θα περιβάλει την κυβέρνηση με την πλειοψηφία της.

Όμως, το προηγούμενο που δημιουργήσατε, κ. Ανδρουλάκη, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον προηγούμενο, το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να το αποδομήσουμε πολιτικά και κατά τη διάρκεια αυτής της συζήτησης.

Αλλά δεν θέλω να μακρηγορήσω, κ. Πρόεδρε, δεν προβλέπεται εξάλλου από τον Κανονισμό εκτενής ομιλία σε αυτές τις περιπτώσεις.

Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση ζητά από το Προεδρείο και από την Εθνική Αντιπροσωπεία η συζήτηση να ξεκινήσει αμέσως. Αμέσως, δηλαδή, στις 19:00 η ώρα το απόγευμα. Δεν φαντάζομαι να είστε απροετοίμαστοι, κυρίες και κύριοι της αντιπολίτευσης. Εξάλλου, τόσο καιρό τη δουλεύατε αυτή την πρόταση δυσπιστίας. Καταφέρατε να συνεννοηθείτε επιτέλους.

Στις επτά η ώρα, λοιπόν, κ. Πρόεδρε, να ξεκινήσουμε».

Κυριάκος Μητσοτάκης από το Ελληνικό: «Μην κάνετε τους οδηγούς ράλλυ στους δρόμους, χάνονται ζωές»

Το ξεκάθαρο μήνυμα ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί αδιαπραγμάτευτη…

SOS για την υγεία των εργαζομένων: Ευρωπαϊκό «χαστούκι» στην Ελλάδα για τις καρκινογόνες ουσίες

Σοβαρά κενά στα συστήματα πρόληψης, προστασίας και καταγραφής των…

Το Βρετανικό «Ναι» στο Peppol Δικαιώνει την Ελλάδα: Το Ψηφιακό Οικοσύστημα της i-spirit και ο Οραματιστής Νίκος Σπυρόπουλος

Στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη οικονομία, οι αποφάσεις των μεγάλων κρατικών…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ