Για την προετοιμασίας της χώρας για την αντιπυρική περίοδο 2025, αλλά και για την πλατφόρμα, σχετικά με τη δήλωση των καθαρισμών των ακαθάριστων οικοπέδων που έχει ανοίξει, αναφέρθηκε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ.
Ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε την ανάγκη για συνεχή αντιπυρική προετοιμασία, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, τονίζοντας πως από την 1η Απριλίου, όλοι οι πολίτες έχουν την υποχρέωση να εισέλθουν στην πλατφόρμα για τη δήλωση των καθαρισμών των ακαθάριστων οικοπέδων τους.
Σύμφωνα με τα όσα είπε, στη συνέντευξη που παραχώρησε, ο κ. Κεφαλογιάννης, οι δήμοι είναι υπεύθυνοι για τους ελέγχους και, αν υπάρχουν καταγγελίες, να προβούν στις αντίστοιχες ενέργειες. Ιδιαίτερη σημασία έδωσε και στο γεγονός ότι φέτος οι δήμοι έχουν λάβει αυξημένη χρηματοδότηση από το υπουργείο Εσωτερικών, ύψους 40.000.000 ευρώ, σε σχέση με τα 31.000.000 ευρώ που είχαν λάβει πέρυσι και τα 18.500.000 ευρώ το 2023.
«Δυστυχώς, το 2024, μόλις 185 δήμοι από τους 334 συνδέθηκαν με την πλατφόρμα για να δουν είτε τις καταγγελίες είτε να προβούν στις αντίστοιχες ενέργειες. Αυτό που θέλουμε εμείς φέτος, επειδή πέρυσι ίσως ήταν και μια πιλοτική χρονιά και αντιλαμβάνομαι ότι υπήρχε μια, αν θέλετε, ελαστικότητα σε κάποια ζητήματα, φέτος όμως δεν θα υπάρξει, πρέπει όλοι οι δήμοι να συνδεθούν στην πλατφόρμα. Εξάλλου, είναι προς όφελος και των ίδιων των δημοτικών Αρχών να ξέρουν πού είναι τα ακαθάριστα οικόπεδα, ποιοι είναι οι πολίτες οι οποίοι, ενδεχομένως, δεν έχουν προβεί στις αντίστοιχες ενέργειες, και να κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο.
Πέρυσι είχαμε φτάσει έναν αριθμό περίπου 830.000 σε όλη την επικράτεια. Ο στόχος είναι φέτος να τον ξεπεράσουμε. Οι δήμοι είναι πολύτιμοι συνεργάτες σε αυτό, έχουν αποδειχτεί ότι όντως επί αντιπυρικής περιόδου είναι εκείνοι οι οποίοι βάζουν πλάτη και είναι πολύ σημαντικό πέρα από το ίδιο το περιστατικό που συμβαίνει κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, να έχουμε κάνει την καλύτερη δυνατή προετοιμασία στην πρόληψη. Και η πρόληψη σημαίνει και καθαρισμένα οικόπεδα», ανάφερε χαρακτηριστικά.
Φυσικά, στο τραπέζι έπεσε και το θέμα για το μεγάλο πρόγραμμα «AntiΝero», το οποίο ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και φέτος είναι η 4η χρονιά του. Το πρόγραμμα στοχεύει στον καθαρισμό δασών και υπαίθρου και στην δημιουργία αντιπυρικών ζωνών, με συνολική χρηματοδότηση που φτάνει τα 600.000.000 ευρώ.
Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, είπε, μάλιστα, πως φέτος η Πολιτεία θα έχει στη διάθεσή της 49 νοικιασμένα εναέρια μέσα, καθώς και επιπλέον 30-35 αεροσκάφη του εθνικού Στόλου για την επιτήρηση και την κατάσβεση των πυρκαγιών και τόνισε πως στην κατεύθυνση της καλύτερης παρακολούθησης και πρόληψης. Επίσης φέτος, θα χρησιμοποιηθούν περισσότερα drones με θερμικές κάμερες, με σκοπό να εντοπίζουν ευκολότερα τις εστίας των πυρκαγιών.
το προσωπικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας θα είναι και αυτό αυξημένο, σε σύγκριση με άλλες χρονιές, κάνοντας 18.000, εκ των οποίων οι 15.500 θα είναι μόνιμοι και 2.500 θα είναι εποχικοί πυροσβέστες.
Σχετικά με το πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ», ο κ. Κεφαλογιάννης επεσήμανε ότι φέτος θα παραδοθούν νέα οχήματα πυρόσβεσης και περιπολιών, ενισχύοντας τις πυροσβεστικές υπηρεσίες της χώρας.
Ο κ. Κεφαλογιάννης, κλείνοντας, έκανε λόγο και για την Σαντορίνη και συγκεκριμένα για την σεισμική δραστηριότητα, όπου σύμφωνα με τους επιστήμονες, έχει υποχωρήσει, χωρίς να αποκλείεται η πιθανότητα μεγαλύτερου σεισμού στο μέλλον, και τόνισε ότι ισχύει η ΚΥΑ για περιοριστικά μέτρα έως και τις 30 Απριλίου.
