Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ανακοίνωσε στη Βουλή ότι το ελληνικό Δημόσιο θα παραιτηθεί από όλα τα ένδικα μέσα που αφορούν αποζημιώσεις προς τα θύματα και τους συγγενείς των τραγωδιών στο Μάτι και τη Μάνδρα.
Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Ακούω κριτική για το πώς διεκδικεί το κράτος μας σε υποθέσεις που σχετίζονται με εθνικές τραγωδίες. Ακούω στην κριτική που εκφράζεται από την αντιπολίτευση αλλά και την συμπολίτευση να μιλούν για κράτος ανάλγητο και ως πολίτης δεν μπορώ να διαφωνήσω. Το κράτος δεν μπορεί να εξαντλεί την αυστηρότητα του σε τέτοιου είδους τραγωδίες» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας καλώντας παράλληλα το σύνολο των κομμάτων στην συνδιαμόρφωση νέου σταθερού θεσμικού πλαισίου «ώστε να μην χρειάζεται να κάνουμε μετά από κάθε εθνική τραγωδία αυτό που κάνουμε σήμερα».
Η πρωτοβουλία αυτή της Κυβέρνησης αποσκοπεί στην αποκατάσταση εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος και στην αναγνώριση της ευθύνης του απέναντι στους πληγέντες από εθνικές καταστροφές.
Παράλληλα, αναδεικνύει την ανάγκη για ένα πιο ανθρώπινο και ευέλικτο μηχανισμό αντιμετώπισης κρίσεων, που θα λαμβάνουν υπόψιν τις ιδιαίτερες συνθήκες και τις ανάγκες των πολιτών.
