Στην Ελλάδα ο Αλ Σίσι: Συνάντηση με Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου- Τι σημαίνει η επίσκεψή του

Έφτασε στην Ελλάδα το πρωί της Τετάρτης – Σε εξέλιξη η συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη
7
Μάιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Το αεροσκάφος του προέδρου της Αιγύπτου, Αλ Σίσι προσγειώθηκε στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις 10:15 το πρωί. Τον  υποδέχθηκε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης. Με τελικό προορισμό το Μέγαρο Μαξίμου και τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, προηγήθηκε η συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Τασούλα.

 

«Η μακραίωνη σχέση μας, που έχει περάσει τη δοκιμασία αιώνων, χαρακτηρίζεται κατ’ εξοχήν από τις σχέσεις φιλίας και συνεργασίας. Αυτές οι σχέσεις καλής γειτονίας είναι τελικά όλη η ουσία των αρχών και των προβλέψεων του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ, στον οποίο εδώ και δεκαετίες, αλλά και σήμερα, η ανθρωπότητα έχει επενδύσει πάρα πολλές ελπίδες. Αυτή ωστόσο η υποδειγματική σχέση, κύριε πρόεδρε, έχει ακόμη περιθώρια βελτιώσεως», ήταν τα λόγια του κ. Τασούλα απευθυνόμενος προς τον Αλ-Σίσι.

«Βλέποντας τους εκπροσώπους των κυβερνήσεων των δύο χωρών και αντιλαμβανόμενος τις επόμενες συναντήσεις που θα έχετε στο πρωθυπουργικό γραφείο, σκέφτομαι πώς αυτό το περιθώριο βελτίωσης πιάνει μεγάλη γκάμα, μεγάλη θεματική όπως η ασφάλεια, όπως η ενέργεια, η εκπαίδευση, ο πολιτισμός και αξίζει τον κόπο όλα αυτά να ενταθούν και να κάνουν τη σχέση μας ακόμη πιο ενδιαφέρουσα, ακόμη πιο γόνιμη», σημείωσε ο Προέδρος της Δημορατίας  και πρόσθεσε:

«Ένα άλλο θέμα που αξίζει να αναφερθούμε, κύριε πρόεδρε, είναι η κατάσταση στην ευρύτερη περιφέρειά μας, στη γειτονιά μας, η οποία εμπνέει πολλές ανησυχίες και που ξέρω πως το ενδιαφέρον της χώρας σας, η οποία ασκεί μεγάλη επιρροή στην περιοχή αυτή της Μεσογείου, στη Μέση Ανατολή, στην Αφρική, ενδιαφέρεται για την επικράτηση της ειρήνης, ενδιαφέρεται για την επιστροφή των ομήρων, όπως και η δική μας χώρα. Ενδιαφέρεται για την κατάπαυση του πυρός και όλες αυτές οι παραδοχές, όλες αυτές οι παράμετροι αξίζει να συμπεριληφθούν σε μια ανταλλαγή απόψεων για να δούμε πώς οι χώρες μας, που είναι αφοσιωμένες στις αρχές του ειρηνικού διαλόγου και της ειρηνικής συνύπαρξης, θα μπορέσουν να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση στην ευρύτερη περιοχή μας».

Καταλήγοντας, υπογράμμισε ότι «Αίγυπτος και Ελλάδα αποτελούν πυλώνες σταθερότητας και πρέπει πάντα να συνεννοούνται έναντι της άλλης πλευράς που δημιουργεί μόνο δυστυχία».

 

«Φίλος ο Ελληνικός λαός»

Από την πλευρά του ο κ. Αλ Σίσι ευχαρίστησε τον Έλληνα ομόλογό του για την υποδοχή και τόνισε ότι αυτή είναι η 5η φορά που επισκέπτεται τη χώρα μας και αυτό αποτελεί απόδειξη της καλής σχέσης των δύο χωρών: «Θέλω να μου επιτρέψετε να απευθύνω θερμό χαιρετισμό στον φίλο ελληνικό λαό Η Αίγυπτος τάσσεται υπέρ της ειρήνης και ο συντονισμός μεταξύ μας αποβλέπει στη σταθερότητα της περιοχής, συνέχισε ο κ. Αλ Σίσι αναφερόμενος στο περιθώριο βελτίωσης των σχέσεων των δύο χωρών».

Αναφερόμενος στο μεταναστευτικό ο πρόεδρος της Αιγύπτου σημείωσε ότι υπάρχουν 9 εκατ. άνθρωποι που θέλουν να φύγουν από τη Γάζα και να πάνε στην Αίγυπτο και τόνισε : «Εμείς θέλουμε οι Παλαιστίνιοι να μείνουν στη Λωρίδα της Γάζας. Επικεντρωνόμαστε στο θέμα της Γάζας, προσπαθούμε για την κατάπαυση του πυρός, την επιστροφή των ομήρων. Από το 2016 η Αίγυπτος δεν ήταν μια γέφυρα για να φύγουν οι μετανάστες προς την Ευρώπη. Για εμάς είναι ένα ηθικό και ανθρωπιστικό θέμα. Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα στους Ευρωπαίους εταίρους μας. Εμείς λέμε να αντιμετωπίσουμε τη λαθρομετανάστευση αλλά συντονισμό χρειάζεται και η νόμιμη μετανάστευση».

«Και εμάς και την Ελλάδα μας ενδιαφέρει η σταθερότητα» κατέληξε ο Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι.

Το πρώτο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας

Το πρώτο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας των δυο χωρών διεξάγεται σήμερα έχοντας ήδη αυτή η συνεργασία αποκτήσει  στέρεα θεμέλια.

Στα πρώτα θέματα της ατζέντας βρίσκεται η περαιτέρω ενίσχυση της στρατηγικής σχέσης Αθήνας – Καΐρου , με την οικονομία, την ενέργεια, τη μετανάστευση, την παιδεία και τον πολιτισμό να κυριαρχούν.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Αιγύπτου με το GREGY, την υποθαλάσσια διασύνδεση ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου που θωρακίζει την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης.

Το έργο αυτό θεωρείται πολύ σημαντικό και για την ΕΕ καθώς η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ηλεκτρική διασύνδεση Αιγύπτου- Ελλάδας, στην ομιλία της στη Σύνοδο για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας  στο Λονδίνο.

Σημαντική και κρίσιμη θεωρείται και η περίοδος στην οποία λαμβάνει χώρα το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας καθώς οι γεωπολιτικές εξελίξεις είναι ραγδαίες τόσο στη Μέση Ανατολή όσο και στην Ευρώπη και Ελλάδα και Αίγυπτος λειτουργούν -κατά γενική ομολογία- ως πυλώνες σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο , με κοινή γραμμή πλεύσης σε θέματα του Διεθνούς Δικαίου.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνάντηση του προέδρου της Αιγύπτου με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας.

Η τελευταία συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι πραγματοποιήθηκε στο Κάιρο τον Ιανουάριο του 2025 στο περιθώριο της τριμερούς συνάντησης κορυφής Ελλάδας – Κύπρου – Αιγύπτου.

Κυριάκος Μητσοτάκης για Κτηματολόγιο: Μία εκκρεμμότητα 200 ετών έχει επιλυθεί

«Κατ' αρχάς επιτρέψτε μου να ξεκινήσω εκφράζοντας τη μεγάλη…

Θεσσαλονίκη: Παραδόθηκε το πρώτο Urban Micro Forest – Αγγελούδης: Η καλύτερη φροντίδα για τους κατοίκους είναι το πράσινο

Παραδόθηκε επίσημα στους κατοίκους της δυτικής πλευράς της Θεσσαλονίκης…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ