Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρευρέθηκε στο 6ο Συνέδριο Υγείας, ygeiamou, και κατά τη διάρκεια του συνεδρίου περιέγραψε τις προοπτικές βελτίωσης του δημόσιου συστήματος υγείας στη χώρα μας, αναφέρθηκε στους πυλώνες για την αναδιαμόρφωση και την περαιτέρω βελτίωση του συστήματος δημόσιας υγείας.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν, ακόμα και από αύριο, Πέμπτη 15 Μάϊου 2025, ξεκινούν σημαντικές αλλαγές.
Τα 5 μέτρα που λαμβάνονται για τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας και την ενίσχυση του προσωπικού
- Αρχίζει την Πέμπτη 15 Μάϊου 2025, στο τμήμα επειγόντων περιστατικών του «Ευαγγελισμού», η πρότυπη λειτουργία του ψηφιακού συστήματος με tracker σε κάθε ασθενή.
Αυτό θα επιτρέπει στους γιατρούς να παρακολουθούν τις εξετάσεις στις οποίες έχει υποβληθεί κάθε ασθενής και όλα όσα χρειάζεται να κάνει όσο βρίσκεται παρουσία του στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών . Αυτό το μέτρο λαμβάνεται για τη βελτίωση της παροχής φροντίδας.
Η πιλοτική λειτουργία αφορά σε 14 νοσοκομεία έως τα μέσα Ιουλίου και σε 80 νοσοκομεία έως τον Ιανουάριο του 2026. - Τον Ιούνιο ξεκινά η ξεχωριστή αξιολόγηση των υπηρεσιών των νοσοκομείων. Κάθε ασθενής αφού παραλάβει το εξιτήριό του θα μπορεί μέσω ειδικά διαμορφωμένου ψηφιακού ερωτηματολογίου να αξιολογήσει τις υπηρεσίες.
- Εντός του Ιουνίου ξεκινάει η κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων υψηλού κόστους από τον ΕΟΠΥΥ. Ο στόχος είναι να σταματήσει η ταλαιπωρία για χιλιάδες δικαιούχους,
Εξειδικευμένη εταιρεία τηλεμεταφορών θα αναλάβει την παράδοση. - Μέσα στον Ιούνιο θα ξεκινήσει καθολικά σε όλη την ορεινή και νησιωτική Ελλάδα, η λειτουργία των Κινητών Ομάδων Υγείας (ΚΟΜΥ) για την τακτική παροχή εξετάσεων και φροντίδας στους κατοίκους μικρών κοινοτήτων και οικισμών.
- Με ταχύτητα και μέσα στο 2025, θα γίνει πρόσληψη 430 υγειονομικών και διοικητικών υπαλλήλων σε Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών στην Αττική. Αφορά σε 58 γιατρούς, 121 νοσηλευτές, 165 τραυματιοφορείς και 86 άτομα λοιπό προσωπικό.
Για την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υποδομών
-Μέσα στο 2025 θα παραδοθούν 11 υπερσύγχρονα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών σε μεγάλα νοσοκομεία της Αττικής και 4 ακόμα εντός του 2026. Αύριο, Πέμπτη 15 Μάϊου, παραδίδεται το ΤΕΠ στο ΚΑΤ
-Επτά χιλιάδες δωρεάν απογευματινά χειρουργεία σε ιδιωτικές κλινικές με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Οι πρώτοι δικαιούχοι έχουν ήδη λάβει SMS στα κινητά τους τηλέφωνα και έχουν ήδη πραγματοποιηθεί οι πρώτες επεμβάσεις. Στόχος είναι να μην υπάρχει αναμονή ακόμη και για περιστατικά άνω των τεσσάρων μηνών.
-Δημιουργούνται 16 νέα κέντρα τραύματος σε όλη τη χώρα, εντός δομών του ΕΣΥ.Πρόληψη
-Πάνω από 2 εκατομμύρια πολίτες έχουν ήδη συμμετάσχει στις προληπτικές εξετάσεις του προγράμματος «Σπύρος Δοξιάδης». Οι 363.500 έχουν παραπεμφθεί για περαιτέρω εξετάσεις και περισσότεροι από 65.000 έχουν εντοπιστεί έγκαιρα με ευρήματα, με πολύ καλύτερες πιθανότητες επιτυχούς αντιμετώπισης της πάθησής τους.
-Έως τα τέλη Ιουλίου ξεκινάει η δράση για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας ενηλίκων, η οποία περιλαμβάνει: δωρεάν ιατρική αξιολόγηση και παρακολούθηση, συνταγογράφηση φαρμακευτικών σκευασμάτων για την παχυσαρκία σε άτομα με πολύ σοβαρή νοσογόνο παχυσαρκία (ΒΜΙ άνω του 40) και συννοσηρότητες.
Θα παρέχεται παράλληλα υποστήριξη από ειδικούς διατροφολόγους, η οποία θα αποτελεί προϋπόθεση για τη συνέχιση της φαρμακευτικής θεραπείας.
