Ξεκινάει η σύσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργείο Υγείας, όπου για πρώτη φορά στην ιστορία του ΕΣΥ θα παρουσιαστούν αναλυτικά στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις προσελεύσεις ασθενών.
Ο πρωθυπουργός έφτασε λίγο μετά τις 17:30 στο υπουργείο για την προγραμματισμένη σύσκεψη.
Λίγο πριν από την έναρξη της συνάντησης, τον κ. Μητσoτάκη ανέμεναν στην είσοδο ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη. Πρώτος έφτασε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος και ανέβηκε στο γραφείο του υπουργού.
Την ίδια στιγμή, όπως γίνεται γνωστό, η σύσκεψη αναμένεται να διαρκέσει μιάμιση ώρα.
Οι κύριοι άξονες της συζήτησης θα είναι:
- Τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για τις προσελεύσεις των ασθενών
- Τα κοινωνικοδημογραφικά και κλινικά στοιχεία των ασθενών, στο τμήμα επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ) του πιο μεγάλου νοσοκομείου του ΕΣΥ της χώρας μας, του νοσοκομείου της Αθήνας «Ευαγγελισμός»
- Το μεγάλο πρόγραμμα της διοίκησης της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) Πειραιώς και Αιγαίου, σχετικά με την τρέχουσα, αλλά και την αμέσως επικείμενη ενίσχυση των μονάδων Υγείας των νησιών σε προσωπικό.
Οι συμμετέχοντες της σύσκεψης
Παράλληλα παρόντες θα είναι και οι υφυπουργοί Υγείας, Μάριου Θεμιστοκλέους και Δημήτρη Βαρτζόπουλου, καθώς και των γενικών γραμματέων Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν – Βενετία Βιλδιρίδη, και Στρατηγικού Σχεδιασμού, Άρη Αγγελή.
Ξεχωρίζει, φυσικά, το δωρεάν πρόγραμμα προσυμπτωματικού ελέγχου «Προλαμβάνω» για την πρόληψη σειράς χρόνιων νοσημάτων του γενικού πληθυσμού, στο οποίο συμμετέχουν ήδη περισσότεροι από 2,5 εκατ. κάτοικοι της χώρας μας. Το πρόγραμμα και σχεδιάστηκε και υλοποιείται υπό την ευθύνη της Ειρήνης Αγαπηδάκη.
Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας έχουν κάνει ξεκάθαρο ότι μεγάλη προτεραιότητα αυτής της τετραετίας είναι η ριζική τροποποίηση της νοοτροπίας, των συνηθειών και της συμπεριφοράς των πολιτών.
Στόχος η πρόληψη να βρίσκεται πάνω από όλα για τους κατοίκους της Ελλάδας, κάτι που θα οδηγήσει και στο να αποσυμφορηθούν τα νοσοκομεία του ΕΣΥ σε όλη τη χώρα από τις μαζικές προσελεύσεις ασθενών, που σχετίζονται κυρίως με την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, στα ΤΕΠ των ιδρυμάτων.
Να σημειώσουμε ότι πριν από την εφαρμογή της ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης (βραχιολάκι) στους προσερχόμενους στα ΤΕΠ, δεν υπήρχε διαθέσιμο κανένα στατιστικό στοιχείο σχετικά με τις γενικές εφημερίες, τα περιστατικά που εισάγονται και νοσηλεύονται, για το είδος της βοήθειας που χρειάζεται το σύνολο των προσερχομένων στα ΤΕΠ ασθενών, τους χρόνους αναμονής των ασθενών για την πρώτη εξέτασή τους από γιατρό των ΤΕΠ.
Αυτά είναι τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία για να συγκροτηθεί η “φυσιογνωμία” των νοσηλευτικών ιδρυμάτων και να υπάρξει αποτελεσματικότητα στις γενικές εφημερίες.
Μέχρι τώρα αυτά τα στοιχεία υπολογίζονταν κατ’ εκτίμηση και πολλές φορές έμπαινε και ο παράγοντας της σκοπιμότητας της κάθε πλευράς, χωρίς να μπορούν να διαψευστούν ή να επιβεβαιωθούν οι ισχυρισμοί όποιων πλευρών.
