Κ. Μητσοτάκης: Αυστηρότερες ποινές στον νέο ΚΟΚ – Τέσσερις στους 10 νεκροί είναι νέοι μοτοσυκλετιστές – Έρχεται πιλοτική εφαρμογή 24ωρης λειτουργίας του Μετρό τα Σαββατοκύριακα

«Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στον δρόμο και γενικότερα στον χώρο της δημόσιας ζωής» τόνισε ο πρωθυπουργός μιλώντας στη Βουλή
10
Ιούνιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το νομοσχέδιο για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και επισήμανε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι γίνουν πιο ασφαλείς οι καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών.

Σημειώνεται πως ο νέος Kώδικας Oδικής Kυκλοφορίας, επιφέρει ριζικές αλλαγές στην αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης και οι παρεμβάσεις του στοχεύουν στη μείωση των θανάτων και των σοβαρών ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους, με τη ψήφισή του να είναι προγραμματισμένη για σήμερα στη Βουλή.

Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι «δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στον δρόμο και γενικότερα στον χώρο της δημόσιας ζωής».

«Το 40% των νεκρών, κυρίως νέων, επιβαίνουν σε μηχανή. Το 25% των οδηγών που χάνουν τη ζωή τους δεν έχουν βάλει ζώνη. Με πολλαπλάσιο αριθμό συμπολιτών μας να οδηγείται στα νοσοκομεία με μη αναστρέψιμα προβλήματα στην υγεία τους. Αυτή τη στατιστική αίματος και πόνου θεωρώ ότι είναι και η καλύτερη απάντηση σε όλους αυτούς οι οποίοι χαρακτηρίζουν σκληρές τις νέες ρυθμίσεις», ανέφερε.

«Έφθασε η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη. Στις πρώτες χώρες στα θανατηφόρα τροχαία στην Ευρώπη»

«Σήμερα θέλω να μιλήσω και με την ιδιότητα του πατέρα και του πολίτη, που αγανακτεί όταν ακούει πως μεθυσμένος οδηγός παρέσυρε πεζούς. Πρόκειται για συχνές ειδήσεις. Έφθασε η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη, είμαστε ανάμεσα στις πρώτες χώρες στα θανατηφόρα τροχαία στην Ευρώπη και δυστυχώς εσχάτως η τάση είναι εκ νέου ανοδική», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις».

Αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες παραβάσεις και πιο υψηλά πρόστιμα

«Σήμερα είμαστε μπροστά σε μία επιλογή ευθύνης με έναν νέο ΚΟΚ με ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα διακρίνοντας ανάμεσα στην πρώτη παράβαση και στην επανάληψη αυτής. Η ατολμία θα ισοδυναμούσε με μία κατάσταση που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία σε καμία έκφανση της δημόσιας ζωής. Αυτήν τη λογική υπηρετούν και τα υψηλότερα πρόστιμα και η αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες παραβάσεις», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε: «Δίνουμε προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία αποκλείοντας ταξί και ΙΧ από λεωφορειολωρίδες εκτός από την αποβίβαση και την επιβίβαση σε ταξί, αλλά και όσα μεταφέρουν άτομα με αναπηρία. Αυτό θα αυξήσει την ταχύτητα των αστικών λεωφορείων».

Ένας στους 4 θανάτους συνδέεται με την κατανάλωση αλκοόλ

«Εφαρμόζουμε καθολικούς ελέγχους για το αλκοτέστ, όχι πλέον δειγματοληπτικούς. Ένας στους 4 θανάτους συνδέεται με την κατανάλωση αλκοόλ, η χρήση του κινητού ακόμη ένας σοβαρός κίνδυνος, ειδικά τα γραπτά μηνύματα πολλαπλασιάζουν έως και 23 φορές τον κίνδυνο ενός δυστυχήματος. Σε αυτόν τον διάλογο ενσωματώθηκαν προτάσεις επιστημόνων και θυμάτων», σημείωσε ο πρωθυπουργός επισημαίνοντας: «Θα επιμείνω στις βασικές παρεμβάσεις για τις συχνότερες παραβάσεις, την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και χρήση κινητού. Στις πιο σοβαρές το πρόστιμο θα πολλαπλασιάζεται και θα αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης. Τιμωρούμε πρωτίστως τους υπότροπους».

«Στόχος οι πιο ασφαλείς μετακινήσεις»

«Στόχος μας είναι οι καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται ολοένα και πιο ασφαλείς. Αυτή τη λογική υπηρετούν τα υψηλότερα πρόστιμα και η οριστική αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες ή επαναλαμβανόμενες παραβάσεις. Στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση κινούνται τα αυστηρά όρια ταχυτήτων και την κατανάλωση αλκοόλ», σημείωσε.

«Δίνουμε προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία ελευθερώνοντας τις ειδικές λωρίδες από ταξί και προφανώς ΙΧ έχοντας ως εξαίρεση τα οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία ή τα οχήματα με μηδενικούς ρύπους. Έτσι θα αυξηθεί η ταχύτητα στις δημόσιες συγκοινωνίες. Παράλληλα, τα δρομολόγια των συγκοινωνιών θα γίνουν συνεπέστερα. Είναι κινήσεις που θα κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών» πρόσθεσε.

«Δεν θα συνθηκολογήσουμε με την ανομία στον δρόμο»

«Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στον δρόμο και γενικότερα στον χώρο της δημόσιας ζωής. Αυτή τη λογική υπηρετούν τα υψηλότερα πρόστιμα και η οριστική αφαίρεση διπλώματος. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα πρόστιμα για χρήση αλκοόλ και παράβαση ορίου ταχύτητας. Αν δείτε τα στατιστικά, έχουμε δυσανάλογους θανάτους και βαριές κακώσεις από ατυχήματα συμπολιτών μας χωρίς κράνος. Πρέπει να είμαστε αμείλικτοι. Οι ρυθμίσεις του Κ.Ο.Κ. περιγράφηκαν διεξοδικά από τον Υπουργό και τον Εισηγητή. Χαίρομαι γιατί ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ τάσσονται επί της αρχής υπέρ», ξεκαθάρισε ο κ. Μητσοτάκης.

Μέχρι τις αρχές του 2026 υπάρχουν πάνω από 1.000 λεωφορεία

«Μέχρι τις αρχές της 2026 θα έχουμε υποδεχθεί πάνω από χίλια νέα λεωφορεία. Μέχρι το 2027 θα έχουμε πετύχει την πλήρη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα», ανέφερε.

«Στη Θεσσαλονίκη θα έχουν φτάσει 450 νέα λεωφορεία, ενώ μέχρι το τέλος του 2027. Αναμένονται ακόμα 110. Το μετρό προχωρά με γρήγορους ρυθμούς. Στη Θεσσαλονίκη, έως τις αρχές του 2026, θα έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση με την Καλαμαριά«, συμπλήρωσε.

«Η βελτίωση των συγκοινωνιών υπήρξε εξάλλου και ένα από τα κυρίαρχα αιτήματα που καταγράφηκαν στην πρόσφατη αξιολόγηση των κρατικών υπηρεσιών. Είναι επιλογές που ενθαρρύνουν περισσότερους συμπολίτες μας να επιλέξουν τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Προχωράμε στην πιλοτική λειτουργία μετρό και τραμ τα ξημερώματα του Σαββατοκύριακου, για να διευκολύνουμε τους νέους να μην παίρνουν το αυτοκίνητο. Οι νέοι θα ήθελαν να έχουν μια αξιόπιστη επιλογή, ιδίως κατά την επιστροφή τους – γι’ αυτό και στηρίζουμε τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Βλέπετε ότι οι έλεγχοι αλκοτέστ συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό. Ένας στους τέσσερις θανάτους συνδέεται με κατανάλωση αλκοόλ», είπε.

«Σημαντική πρωτοβουλία η εγκατάσταση καμερών – Στόχος  οι 1.500»

«Σημαντική πρωτοβουλία του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι η εγκατάσταση καμερών. Ο στόχος είναι να φθάσουμε τις 1.500 κάμερες», είπε.

«Και βέβαια ναι, θα εγκαταστήσουμε και πειραματικά τις πρώτες κάμερες στα λεωφορεία για την επιτήρηση των λεωφορείων λωρίδων. Θα έχουμε λοιπόν σύντομα τη δυνατότητα να εντοπίζουμε με απλό τρόπο τις πιο συχνές και σοβαρές παραβιάσεις. Τα πρόστιμα θα βεβαιώνονται, θα επιδίδονται στην προσωπική θυρίδα του παραβάτη, στο gov.gr και τα έσοδα από αυτές τις ψηφιακές κλήσεις θα μπαίνουν στο Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, θα κατευθύνονται αποκλειστικά σε έργα αναβάθμισης του δικτύου, σε δράσεις που προάγουν την υπεύθυνη συμπεριφορά και τη σωστή οδήγηση στο δρόμο. Θα έλεγα μάλιστα ότι είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Όσο περισσότερα έσοδα έχουμε αποκλείσεις, τόσο μεγαλύτερη θα προκύπτει και η ανάγκη για σχετικές παρεμβάσεις», επισήμανε.

Γάμος της Taylor Swift στο Madison Square Garden: Γιατί οι αστυνομικοί της Νέας Υόρκης δεν πιστεύουν τις φήμες

Τίποτα δεν φωνάζει «ρομαντισμός» όσο το Madison Square Garden!…

Σήμερα ξεκινούν οι αιτήσεις για 24 προσλήψεις ΣΟΧ στους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ

Σήμερα, Παρασκευή 26 Ιουνίου και ώρα 18:00, ξεκινά η…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ