Σε έντονο ύφος η τοποθέτησή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της πρότασης της Νέας Δημοκρατίας για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Η αναγκαιότητα της εξεταστικής επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Ο κ. Μητσοτάκης υπερασπίστηκε σθεναρά την πρόταση της ΝΔ, επισημαίνοντας πως στόχος είναι η κάθαρση ενός προβληματικού συστήματος στον ΟΠΕΚΕΠΕ, που – όπως τόνισε – «επί δεκαετίες αποτελούσε ανοιχτή πληγή».
«Δεν πρόκειται για κυνήγι μαγισσών. Είναι η στιγμή να μπει φως σε ένα σύστημα που λειτούργησε με κομματικούς μεσάζοντες, δημιουργώντας εξαρτήσεις και χάνοντας πολύτιμους πόρους», υπογράμμισε.
Επικρίνοντας δηλώσεις του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου, έκανε λόγο για «απίστευτες σαχλαμάρες» αναφορικά με τη σύνδεση των πυρκαγιών με τις ανεμογεννήτριες.
«Δεν χρειάζεται να κάψει κανείς το δάσος για να μπει ανεμογεννήτρια. Θέλει ο κ. Βελόπουλος να παράγουμε φθηνή, δική μας ενέργεια ή να συνεχίσουμε να εισάγουμε ακριβή από τη Ρωσία;» διερωτήθηκε.
Αντιπαράθεση με Κωνσταντοπούλου – «Δεν είστε δικαστήριο»
Ένταση επικράτησε όταν η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, παρενέβη φωνάζοντας «ο λύκος να φυλάει τα πρόβατα», αναφερόμενη στις έρευνες της ΑΑΔΕ για τις παράνομες επιδοτήσεις.
Ο Πρωθυπουργός της απάντησε με έντονο ύφος:
«Σταματήστε επιτέλους να φωνάζετε. Δεν είστε το δικαστήριο, ούτε υπερασπιστές βιαστών».
Πρόστιμα δισεκατομμυρίων και ανάγκη εξυγίανσης
Ο Πρωθυπουργός παρουσίασε ενδεικτικά οικονομικά στοιχεία για τα πρόστιμα που έχει πληρώσει η Ελλάδα λόγω κακοδιαχείρισης επιδοτήσεων:
-
2004–2009: 259 εκατ. ευρώ
-
2009–2013: 322 εκατ. ευρώ
-
2011–2014: 167 εκατ. ευρώ
«Σχεδόν 3 δισ. ευρώ έχουν πληρωθεί συνολικά από το κράτος λόγω παραβιάσεων. Το ζήτημα είναι διαχρονικό και υπερκομματικό», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αιχμές κατά ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και Ανδρουλάκη
Απευθυνόμενος προσωπικά στον Νίκο Ανδρουλάκη, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η «τεχνική λύση» που εφαρμόστηκε στον ΟΠΕΚΕΠΕ είχε έμπνευση από στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, ενώ κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για ρυθμίσεις που επέτρεπαν την είσπραξη επιδοτήσεων χωρίς ζωικό κεφάλαιο.
«Το πρόβλημα δεν έχει κομματικό χρώμα – μόνο το γκρι της απάτης. Κανένα κόμμα δεν εξαιρείται. Ούτε η ΝΔ», δήλωσε.
«Η χώρα δεν έχει ανάγκη από τοξικότητα αλλά από αλήθειες»
Ο Πρωθυπουργός κάλεσε όλα τα κόμματα να στηρίξουν την εξεταστική επιτροπή, ως μέσο εξυγίανσης και όχι συμψηφισμού:
«Αν υπάρξουν στοιχεία, να πάμε σε προανακριτική. Τι φοβάστε και απορρίπτετε την εξεταστική; Το πρόβλημα δεν είναι της σημερινής κυβέρνησης. Το πρόβλημα είναι το ίδιο το σύστημα».
Τεχνολογικές μεταρρυθμίσεις και η «μάχη κατά του βαθέως κράτους»
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε τις προσπάθειες της κυβέρνησης για περιορισμό της διαφθοράς μέσα από την ψηφιοποίηση του κράτους:
-
Άυλη συνταγογράφηση
-
Ηλεκτρονικό εισιτήριο στα γήπεδα
-
Γρήγορη απονομή συντάξεων
«Η μάχη κατά του βαθέως κράτους είναι διαρκής – και αυτή τη μάχη θα τη δώσουμε και στο πεδίο των αγροτικών ενισχύσεων», ανέφερε.
Η διαδικασία της ψηφοφορίας
Η πρόταση για εξεταστική επιτροπή θα τεθεί σήμερα σε ονομαστική ηλεκτρονική ψηφοφορία, χωρίς κάλπη, με απαιτούμενη απλή πλειοψηφία των παρόντων βουλευτών.
Αύριο, αντιθέτως, θα στηθούν δύο μυστικές κάλπες για τους κ.κ. Μ. Βορίδη και Λ. Αυγενάκη, με την παραπομπή να απαιτεί τουλάχιστον 151 ψήφους υπέρ. Το αποτέλεσμα αναμένεται με ενδιαφέρον, καθώς η έκβαση θα εξαρτηθεί από πιθανές διαφοροποιήσεις «γαλάζιων» βουλευτών.
