Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανακοίνωσε την επιβολή προστίμων συνολικού ύψους 56.615,15 ευρώ σε δύο Οργανισμούς Ελέγχου και Πιστοποίησης (ΟΕΠ) βιολογικών προϊόντων, έπειτα από σοβαρές παραλείψεις και μη συμμορφώσεις που διαπιστώθηκαν από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ κατά τη διάρκεια τακτικών και έκτακτων ελέγχων. Οι κυρώσεις εγκρίθηκαν από την αρμόδια Επιτροπή Εξέτασης Ενστάσεων, στο πλαίσιο του σχεδίου αυστηροποίησης των ελέγχων στον κλάδο.
Στόχος η διασφάλιση της ποιότητας και της αξιοπιστίας
Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν κατόπιν εντολής του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Τσιάρα, μετά από σύσκεψη με τον υφυπουργό Γιάννη Ανδριανό και τον Γενικό Γραμματέα Σπύρο Πρωτοψάλτη. Το Υπουργείο τονίζει πως οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και θα εντατικοποιηθούν, με σκοπό την προστασία των καταναλωτών και τη στήριξη των συνεπών παραγωγών βιολογικών προϊόντων.
Οι παραβάσεις που οδήγησαν στα πρόστιμα
-
Σε μία εταιρεία πιστοποίησης επιβλήθηκε πρόστιμο 37.692,30 ευρώ για μη επαρκή διερεύνηση ανιχνεύσεων μη επιτρεπόμενων ουσιών, πλημμελή αξιολόγηση πληροφοριών στο ευρωπαϊκό σύστημα OFIS και ελλείψεις στο ισοζύγιο μάζας και την ιχνηλασιμότητα.
-
Σε άλλη εταιρεία επιβλήθηκε πρόστιμο 18.922,85 ευρώ για έκδοση πιστοποιητικών χωρίς τον υποχρεωτικό ετήσιο φυσικό έλεγχο και ελλιπή διαχείριση μη συμμορφούμενων προϊόντων.
Αυστηροποίηση του πλαισίου ελέγχου
Το ΥΠΑΑΤ επισημαίνει ότι οι αποφάσεις αυτές αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου ενίσχυσης της διαφάνειας και της αξιοπιστίας στον τομέα των βιολογικών προϊόντων, με στόχο την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και την κατοχύρωση της ποιότητας της ελληνικής βιολογικής παραγωγής.
