Τηλεφωνική συνομιλία είχαν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών, Μάρκο Ρούμπιο, με βασικό αντικείμενο τη στρατηγική σημασία της ελληνοαμερικανικής ενεργειακής συνεργασίας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Επιβεβαίωση των στενών σχέσεων Ελλάδας – ΗΠΑ
Όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας επιβεβαίωσε τη σταθερότητα και την ισχύ της διμερούς σχέσης με την Ελλάδα, χαρακτηρίζοντάς την βασικό σύμμαχο εντός του NATO.
Η συνομιλία πραγματοποιήθηκε σε κρίσιμη συγκυρία για τις γεωπολιτικές ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο, με τις δύο πλευρές να συμφωνούν στην ανάγκη ενίσχυσης της ενεργειακής ασφάλειας στην περιοχή, μέσα από κοινές επενδύσεις και στρατηγικά έργα.
Ενεργειακοί σχεδιασμοί στην Ανατολική Μεσόγειο
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, η επικοινωνία Μητσοτάκη – Ρούμπιο εντάσσεται στο πλαίσιο της στενότερης συνεργασίας ΗΠΑ – Ελλάδας για την ανάδειξη της Ανατολικής Μεσογείου ως κόμβου ενεργειακής μετάβασης, ιδιαίτερα μέσα από έργα όπως ο EastMed και οι πλωτοί σταθμοί LNG που αναπτύσσονται στην Αλεξανδρούπολη.
Η ελληνική πλευρά εξέφρασε την ικανοποίησή της για την αμερικανική στήριξη και τόνισε τη δέσμευση της χώρας στην περιφερειακή σταθερότητα και στη συνέχιση του στρατηγικού διαλόγου.
