Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Θάνος Πλεύρης, έστειλε σαφές μήνυμα για την πολιτική της κυβέρνησης στο μεταναστευτικό, υπογραμμίζοντας ότι μπαίνει «τέλος στην επιδοματική λογική», ενώ στάθηκε στη μείωση των ροών, στην τρίμηνη αναστολή ασύλου και στο νέο νομοσχέδιο που ποινικοποιεί την παράνομη παραμονή.
Μείωση αφίξεων και αναστολή ασύλου
Ο Θάνος Πλεύρης ανέφερε ότι οι αφίξεις παράνομων μεταναστών έχουν μειωθεί κατακόρυφα. «Την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου είχαμε 2.642 αφίξεις, ενώ το πρώτο εικοσαήμερο του Αυγούστου καταγράφηκαν κάτω από 400», σημείωσε. Όπως εξήγησε, η πτώση αυτή οφείλεται τόσο στη διπλωματική πίεση προς την Ανατολική Λιβύη όσο και στην τροπολογία για την τρίμηνη αναστολή ασύλου.
«Δεν θα γίνουμε χώρα ανοιχτών συνόρων»
Ο υπουργός τόνισε ότι η Ελλάδα δεν θα επιτρέψει την ανεξέλεγκτη είσοδο μεταναστών. «Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να γίνουμε χώρα ανοιχτών συνόρων ή να υποδεχόμαστε με λουλούδια όσους έρχονται παράνομα», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι όποιος αιτείται άσυλο οφείλει να σέβεται τη χώρα, αλλιώς «οι διαδικασίες σταματούν και ακολουθεί απέλαση».
Το νέο νομοσχέδιο για το μεταναστευτικό
Στο επίκεντρο βρίσκεται το νέο νομοσχέδιο που φέρνει αυστηρότερες ρυθμίσεις. Όπως είπε ο κ. Πλεύρης, πλέον «ποινικοποιούμε την παράνομη παραμονή», προκειμένου να περιοριστούν τα φαινόμενα καταχρήσεων και να προστατευθεί το κράτος δικαίου.
Από τα επιδόματα στην ένταξη
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός στη στροφή που θα γίνει στον τρόπο στήριξης όσων λαμβάνουν άσυλο. «Μέχρι σήμερα υπήρχε μια επιδοματική πολιτική, με επιδόματα ενοικίου και διαβίωσης. Σιγά σιγά αυτό τελειώνει. Όποιος παίρνει άσυλο θα μαθαίνει ελληνικά, θα αποκτά δεξιότητες και θα βγαίνει στην αγορά εργασίας. Δεν θα ζει εις βάρος των φορολογουμένων», υπογράμμισε.
