Την πρόθεσή του να εισαγάγει «κόφτη» στο μικρόφωνο για όσους βουλευτές υπερβαίνουν τον χρόνο ομιλίας ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης, μιλώντας για ανάγκη αναθεώρησης του κανονισμού που ισχύει εδώ και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες.
«Ο σημερινός κανονισμός συντάχθηκε πριν από 37-38 χρόνια, όταν υπήρχαν τέσσερα κόμματα στη Βουλή. Τώρα υπάρχουν εννέα. Δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες», δήλωσε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι πλέον είναι αναγκαίο να μπουν σαφείς κανόνες.
Ο «κόφτης» στο μικρόφωνο
Ο κ. Κακλαμάνης ανέφερε ότι σε περίπτωση υπέρβασης χρόνου θα υπάρχει πρώτα μια προειδοποίηση και στη συνέχεια θα διακόπτεται το μικρόφωνο. «Αυτό θα αφορά από τον πρωθυπουργό μέχρι τον τελευταίο βουλευτή», τόνισε, υπογραμμίζοντας πως η ανοχή θα είναι περιορισμένη και συγκεκριμένη.
Διευκρινίσεις για το επίδομα
Ο πρόεδρος της Βουλής ξεκαθάρισε επίσης ότι όσα ακούστηκαν περί επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας σε όλους τους υπαλλήλους του Κοινοβουλίου είναι «ψευδή». Όπως είπε, πρόκειται για νόμο του 2015 και ΚΥΑ του 2024 που αφορά αποκλειστικά καθαρίστριες, νοσηλεύτριες και εργάτες, συνολικά περίπου 60 άτομα.
Για την εξεταστική του ΟΠΕΚΕΠΕ
Αναφερόμενος στο θέμα της εξεταστικής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, εκτίμησε ότι θα ήταν «πιο πρόσφορο» να ξεκινήσει μετά τη ΔΕΘ, διευκρινίζοντας ότι η παραγραφή αφορά μόνο υποθέσεις πριν από την 1η Ιανουαρίου 2020. «Στις δημοκρατίες δεν υπάρχουν αδιέξοδα», είπε, προσθέτοντας πως το επιστημονικό συμβούλιο της Βουλής θα γνωμοδοτήσει αν τεθεί ζήτημα ακυρότητας.
Σφοδρή κριτική στην αντιπολίτευση
Ο κ. Κακλαμάνης κατηγόρησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης για «φαρισαϊσμό», επισημαίνοντας ότι καταγγέλλουν «βιομηχανία επιστολικής ψήφου» ενώ την έχουν επίσης αξιοποιήσει σε μεγάλο βαθμό. «Μόλις την επόμενη ημέρα από τις καταγγελίες υπήρξαν 151 επιστολικές ψήφοι, 73 από τη ΝΔ και 78 από την αντιπολίτευση», ανέφερε.
