Μια σημαντική πρωτοβουλία για την προστασία της δημόσιας υγείας ξεκινά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας.
Με τη στήριξη του ομίλου Μασούτη, οι σταθμοί του μετρό στην Αθήνα θα εξοπλιστούν με απινιδωτές, ενώ αντίστοιχη δυνατότητα θα δοθεί και στα ταξί, σε εθελοντική βάση.
Εκπαίδευση και προετοιμασία
Η τοποθέτηση των συσκευών θα συνοδευτεί από εξειδικευμένη εκπαίδευση. Οι οδηγοί ταξί που επιλέξουν να συμμετάσχουν θα παρακολουθήσουν σεμινάρια πρώτων βοηθειών και χειρισμού απινιδωτή, ενώ αντίστοιχη κατάρτιση θα λάβει και το προσωπικό των αστικών συγκοινωνιών. Έτσι, εξασφαλίζεται ότι σε κάθε περιστατικό θα υπάρχει άμεση και σωστή παρέμβαση.
Σύνδεση με κεντρικό σύστημα
Οι απινιδωτές θα συνδεθούν με ειδικό τεχνικό σύστημα άμεσης βοήθειας. Το σύστημα θα παρέχει οδηγίες εξ αποστάσεως και θα ειδοποιεί εάν απαιτείται πρόσθετη ιατρική παρέμβαση, προσαρμόζοντας το έργο αυτό σε σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Δηλώσεις των υπουργών
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υπογράμμισε ότι στόχος είναι «η δημιουργία ενός δικτύου πρόληψης και άμεσης επέμβασης», επισημαίνοντας πως κάθε πρωτοβουλία έχει ως επίκεντρο τον άνθρωπο.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι το ταξί ως όχημα μπορεί να βρεθεί πολύ γρήγορα σε περιστατικά καρδιακής ανακοπής, προσφέροντας ζωτικής σημασίας βοήθεια. «Με την κατάλληλη εκπαίδευση και τον εξοπλισμό μπορούμε να σώσουμε ζωές και είναι καθήκον μας να το κάνουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η εφαρμογή του μέτρου
Η εγκατάσταση των απινιδωτών στο μετρό ξεκινά άμεσα, ενώ τα πρώτα ταξί με εξοπλισμό και εκπαιδευμένους οδηγούς αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους το επόμενο διάστημα. Το έργο αυτό φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο ζωής σε χώρους και οχήματα που χρησιμοποιούνται καθημερινά από εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες.
