Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της ΔΕΘ, έδωσε το στίγμα της πολιτικής του στρατηγικής για την επόμενη διετία, κλείνοντας οριστικά τη συζήτηση για αλλαγή εκλογικού νόμου, απαντώντας σε αιχμηρές ερωτήσεις για την οικονομία, την ακρίβεια, τα εθνικά θέματα, αλλά και την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Με έντονο ύφος, υπερασπίστηκε τις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης, έριξε «καρφιά» σε πολιτικούς αντιπάλους και μίλησε για τις μεγάλες προκλήσεις που έχει μπροστά της η χώρα.
Εκλογικός νόμος και εκλογές το 2027
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι «δεν υπάρχει καμία πρόθεση αλλαγής του εκλογικού νόμου». Επανέλαβε την πίστη του στις μονοκομματικές κυβερνήσεις και τόνισε ότι οι εκλογές θα διεξαχθούν κανονικά το 2027. «Η Νέα Δημοκρατία παραμένει κυρίαρχη δύναμη. Όσοι καλλιεργούν σενάρια, θα μείνουν με τη θλίψη τους», είπε χαρακτηριστικά.
-
«Δεν έχω καμία πρόθεση να αλλάξω τον εκλογικό νόμο».
-
«Πιστεύω στις μονοκομματικές κυβερνήσεις».
-
Οι εκλογές θα γίνουν κανονικά το 2027, στο τέλος της τετραετίας.
Φόροι, ακρίβεια και οικονομία
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι «οι φοροελαφρύνσεις θα φανούν από τον πρώτο μισθό του 2026», δίνοντας έμφαση στη μεσαία τάξη και στις οικογένειες με παιδιά. Για την ακρίβεια τόνισε ότι η κυβέρνηση «βάζει περισσότερα χρήματα στην τσέπη του νοικοκυριού», ενώ για τα καύσιμα ξεκαθάρισε πως «η μείωση φόρων έχει μεγάλο δημοσιονομικό κόστος», υποστηρίζοντας ότι οι τιμές ήδη αποκλιμακώνονται.
-
«Από 1η Ιανουαρίου 2026 θα φανεί η βελτίωση από τις φοροελαφρύνσεις».
-
«Δίνουμε περισσότερα χρήματα στις οικογένειες, ειδικά με παιδιά».
-
«Η τιμή της ενέργειας μειώνεται – θα επιβάλουμε να περάσει και στη λιανική».
Εργασιακά και μισθοί
Αναφερόμενος στις υπερωρίες και το περίφημο 13ωρο, δήλωσε ότι «δεν είναι αντιεργατικό, αλλά μια επιλογή που διασφαλίζεται από την αυστηρή εργατική νομοθεσία». Υποσχέθηκε νέα αύξηση κατώτατου μισθού στα 950 ευρώ ως το τέλος της τετραετίας και τόνισε ότι η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι το μεγαλύτερο όπλο για την προστασία των εργαζομένων.
-
Νέα αύξηση κατώτατου μισθού στα 950€ έως το τέλος της τετραετίας.
-
Για το 13ωρο: «Είναι μια επιλογή. Αντί να δουλεύεις σε δύο δουλειές, μπορείς στον ίδιο εργοδότη. Δεν είναι αντιεργατικό».
-
«Η ψηφιακή κάρτα είναι η μεγαλύτερη διασφάλιση ότι ο εργαζόμενος πληρώνεται».
Σχέσεις με Τσίπρα και «χρυσοί χορηγοί»
Ο πρωθυπουργός απάντησε στις συζητήσεις περί «επιστροφής» του Αλέξη Τσίπρα, λέγοντας: «Απέτυχε και ως πρωθυπουργός και ως αρχηγός της αντιπολίτευσης. Αντί να κάνει ο ίδιος αυτοκριτική, ζητά από τους πολίτες να κάνουν». Παράλληλα, μίλησε για «επιχειρηματίες και μέσα ενημέρωσης που λειτουργούν ως χρυσοί χορηγοί του».
Το ερώτημα για αλλαγή του εν κινήσει
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στη συνέντευξη Τύπου της ΔΕΘ, απέρριψε κατηγορηματικά τα σενάρια περί αλλαγής ηγεσίας στη ΝΔ λέγοντας πως «είναι μη σοβαρό το ερώτημα για αλλαγή μου εν κινήσει, ενώ η ΝΔ προηγείται 10 μονάδες» και πρόσθεσε ότι «θα μείνουν με τη θλίψη όσοι το καλλιεργούν». Ο πρωθυπουργός επανέλαβε πως οι εκλογές θα γίνουν κανονικά το 2027, υπερασπίστηκε τις φοροελαφρύνσεις και τις μεταρρυθμίσεις που εξήγγειλε, ενώ έδωσε απαντήσεις σε καίρια ζητήματα όπως η ακρίβεια, οι συντάξεις, τα ελληνοτουρκικά, η παιδεία και το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ.
-
Για Αντώνη Σαμαρά: «Βλέπω έναν πατέρα που έχασε το παιδί του».
-
Διέψευσε σενάρια αλλαγής στην ηγεσία της ΝΔ: «Ευφάνταστα σενάρια, ας τα αφήσουμε στη μοναξιά τους».
Εξωτερική πολιτική και Τουρκία
«Όσο υπάρχει το casus belli, η Τουρκία δεν θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα SAFE», ξεκαθάρισε ο Μητσοτάκης. Είπε ότι η Ελλάδα «ασκεί κυριαρχικά δικαιώματα με τρόπο διαφορετικό», φέρνοντας ως παράδειγμα τις έρευνες για υδρογονάνθρακες νότια της Κρήτης. Για τις σχέσεις με τον Ερντογάν δήλωσε ότι «υπάρχουν ανοιχτοί δίαυλοι» αλλά χωρίς εκπτώσεις στα εθνικά συμφέροντα.
-
Για Τουρκία: «Όσο υπάρχει casus belli, η Άγκυρα δεν θα μπει στο πρόγραμμα SAFE».
-
Για Ισραήλ: «Στρατηγική συμμαχία, αλλά ασκήσαμε κριτική – θέλουμε κατάπαυση του πυρός».
-
Για Ουκρανία: «Η Ελλάδα θα μείνει στη σωστή πλευρά της Ιστορίας».
-
Για Γαλλία: «Ανησυχώ, αλλά η Ελλάδα είναι η εξαίρεση».
Μεταναστευτικό και ασφάλεια
Ο πρωθυπουργός θύμισε την κρίση του Έβρου και τόνισε ότι «η ΕΕ έχει ταυτιστεί με τις ελληνικές θέσεις». Υπογράμμισε ότι «δεν είμαι κατά της νόμιμης μετανάστευσης», αναφέροντας την ανάγκη για γρήγορες φοιτητικές και τεχνολογικές βίζες. Για το εσωτερικό, επεσήμανε τις επιτυχίες κατά της μαφίας και των κυκλωμάτων, λέγοντας ότι «έχουμε κερδίσει περισσότερες μάχες από όσες χάσαμε».
ΟΠΕΚΕΠΕ και διαφθορά
Σε ερωτήσεις για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο Μητσοτάκης ανέλαβε προσωπικά την ευθύνη, ανακοινώνοντας την κατάργηση του οργανισμού και την ενσωμάτωσή του στην ΑΑΔΕ. «Αν χρειαστεί να συγκρουστώ και με το κόμμα μου για να ξεριζώσουμε το πελατειακό κράτος, θα το κάνω», σημείωσε, προσθέτοντας πως «ήδη επιστρέψαμε πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ».
-
«Το πρόβλημα είναι διαχρονικό, αλλά αναλαμβάνω την ευθύνη».
-
Ανακοίνωσε κατάργηση του ΟΠΕΚΕΠΕ και ενσωμάτωσή του στην ΑΑΔΕ.
-
«Έχουμε πάρει πίσω πάνω από 20 εκατ. ευρώ».
Υγεία και ΕΣΥ
Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για το «μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακαίνισης νοσοκομείων», για απογευματινά χειρουργεία, αλλά και για «επανάσταση στην πρόληψη». Τόνισε ότι έχουν βελτιωθεί οι απολαβές γιατρών και νοσηλευτών και ζήτησε υπομονή για τα επόμενα βήματα.
-
«Το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακαίνισης υποδομών βρίσκεται σε εξέλιξη».
-
«Έχουμε βελτιώσει σημαντικά τις απολαβές γιατρών – τα απογευματινά χειρουργεία γίνονται».
-
Είπε ότι έχει ξεκινήσει «μια επανάσταση στην πρόληψη».
Δημογραφικό και στεγαστική κρίση
Ο Μητσοτάκης χαρακτήρισε το δημογραφικό «μεγάλο εθνικό πρόβλημα» και αναφέρθηκε σε μέτρα όπως το επίδομα γέννησης, τα voucher σε παιδικούς σταθμούς και τη φορολογική στήριξη οικογενειών με παιδιά. Για τη στεγαστική κρίση σημείωσε ότι «έχουμε πρόγραμμα άνω των 6 δισ. ευρώ» και υπογράμμισε τον περιορισμό των βραχυχρόνιων μισθώσεων, το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» και την επιδότηση ενοικίου για νέους.
Για τις φωτιές και την Πολιτική Προστασία
«Είναι τεράστια επιτυχία το 112 και δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να το αμφισβητήσει», δήλωσε με αιχμηρό ύφος. Υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση διέθεσε πάνω από 300 εκατ. ευρώ για πρόληψη και προστασία και τόνισε ότι η Ελλάδα δεν ήταν η μόνη χώρα που βίωσε καταστροφικές πυρκαγιές φέτος.
-
Υπερασπίστηκε το 112: «Τεράστια επιτυχία, δεν θα το αμφισβητήσει κανείς».
-
«Η κυβέρνηση έδωσε πάνω από 300 εκατ. ευρώ για πρόληψη και προστασία».
-
«Δεν θα επιτρέψω να ακυρωθεί η συνολική προσπάθεια».
Μήνυμα αισιοδοξίας
-
«Οι ένστολοι πήραν ήδη τις πρώτες αυξήσεις».
-
«Όλα τα μέτρα που ανακοινώσαμε είναι μόνιμα».
-
«Τα καλύτερα είναι μπροστά μας – υπομονή μέχρι τη ΔΕΘ 2026».
