Σαρωτικά μέτρα για την ανάσχεση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων αποφασίστηκαν στη Λάρισα, με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, της Περιφέρειας και εκπροσώπων των τοπικών Αρχών.
Ενίσχυση με 153 κτηνιάτρους και επιστημονικό προσωπικό
Στη μάχη για τον περιορισμό της νόσου κινητοποιούνται συνολικά 153 άτομα, εκ των οποίων 81 κτηνίατροι και 72 στελέχη της Κτηνιατρικής του ΥΠΑΑΤ. Όπως διευκρινίστηκε, οι ενισχύσεις θα κατευθυνθούν στις πληγείσες περιοχές ώστε να υποστηρίξουν τις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) σε ελέγχους, επιτήρηση ζώων και εφαρμογή μέτρων πρόληψης.
Δεκαεπτά απολυμαντικοί σταθμοί σε λειτουργία
Από τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου θα λειτουργούν 17 απολυμαντικοί σταθμοί σε κομβικά σημεία της Θεσσαλίας, έναντι πέντε που λειτουργούν σήμερα. Οι σταθμοί θα πραγματοποιούν συστηματικές απολυμάνσεις με στόχο να περιοριστεί η εξάπλωση της ευλογιάς.
Δηλώσεις πολιτικής ηγεσίας και τοπικών φορέων
Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Χρήστος Κέλλας, τόνισε ότι η μαζική ενίσχυση με κτηνίατρους και η αυστηρή τήρηση των μέτρων, με τη στήριξη και της Αστυνομίας, είναι κρίσιμα εργαλεία για τη σταθεροποίηση της κατάστασης.
Ο γγ Αγροτικής Ανάπτυξης, Σπύρος Πρωτοψάλτης, υπογράμμισε ότι η μάχη για τον περιορισμό της νόσου δίνεται «εδώ και τώρα», με στόχο την προστασία της κτηνοτροφίας και του εισοδήματος των παραγωγών.
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας χαρακτήρισε την κατάσταση «πόλεμο», σημειώνοντας ότι η άμεση αύξηση των απολυμαντικών σταθμών σε 17 αποτελεί αναγκαίο βήμα για την ασφάλεια της κτηνοτροφίας.
Επιτόπιοι έλεγχοι
Μετά τη σύσκεψη, οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν τον απολυμαντικό σταθμό στο Μακρυχώρι, επισημαίνοντας τη σημασία της επιχειρησιακής ετοιμότητας στην πράξη.
