Για τις αντιδράσεις γύρω από το νέο εργασιακό νομοσχέδιο και ειδικότερα για τη ρύθμιση που επιτρέπει εργασία έως και 13 ώρες ημερησίως μίλησε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA».
«Όχι 13 ώρες κάθε μέρα»
Η κ. Κεραμέως τόνισε πως η ρύθμιση έχει παρερμηνευθεί, καθώς αφορά κατ’ εξαίρεση υπερωρίες έως 37 μέρες τον χρόνο – δηλαδή περίπου τρεις μέρες τον μήνα. «Δεν ισχύει ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν 13 ώρες καθημερινά. Πρόκειται για μια επιλογή που θα γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του εργαζομένου, με προσαύξηση +40% στην αμοιβή του», υπογράμμισε.
Παράλληλα υπενθύμισε ότι και η περσινή ρύθμιση για το 6ήμερο είχε παρουσιαστεί ως «εργασιακός μεσαίωνας», αλλά στην πράξη εφαρμόστηκε μόλις στο 0,1% των επιχειρήσεων.
Η ψηφιακή κάρτα και οι υπερωρίες
Η υπουργός στάθηκε και στη συμβολή της ψηφιακής κάρτας εργασίας. «Σε σχέση με πέρσι, οι καταγεγραμμένες υπερωρίες αυξήθηκαν κατά 1.105%, φτάνοντας τα 1,5 εκατομμύρια. Αυτό είναι ένα εργαλείο που εξυπηρετεί τον εργαζόμενο και τον υγιή ανταγωνισμό», σημείωσε.
Οι υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου
Η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει συνολικά 87 διατάξεις, μεταξύ των οποίων:
-
4ήμερη εργασία με δυνατότητα, για παράδειγμα, ένας γονέας να εργάζεται Δευτέρα έως Πέμπτη και την Παρασκευή να τη διαθέτει στο παιδί του.
-
Αφορολόγητο και ακατάσχετο επίδομα γονικής άδειας.
-
Επέκταση του δικαιώματος λοχείας και κυοφορίας, με βάση το σύνολο των ενσήμων, ανεξαρτήτως αν έχουν καταβληθεί σε έναν ή περισσότερους εργοδότες.
«Δεν μιλάει κανείς για αυτά τα μέτρα, που είναι εξίσου σημαντικά», είπε χαρακτηριστικά.
