Ως «μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις στον χώρο της Υγείας» χαρακτήρισε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης τη λειτουργία της ενιαίας τηλεφωνικής γραμμής 1566, μέσα από την οποία οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού με γιατρούς στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Όπως αποκάλυψε, περισσότερα από 200.000 ραντεβού έχουν ήδη προγραμματιστεί μέσα στις πρώτες πέντε ημέρες λειτουργίας του νέου συστήματος.
Η δήλωση έγινε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τη Δευτέρα (6 Οκτωβρίου), στην οποία συμμετείχαν επίσης ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους και η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη.
200.000 ραντεβού σε λίγες μέρες – «Πρώτοι στον κόσμο σε ταχύτητα εξυπηρέτησης»
«Η γραμμή 1566 είναι μια μεταρρύθμιση με τεράστια απήχηση. Καλύπτει ένα μεγάλο κενό και κάνει τη χώρα μας πρώτη στον κόσμο στην ταχύτητα καθορισμού ιατρικών ραντεβού», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης, σημειώνοντας πως τα ραντεβού μπορούν πλέον να κλείνονται και μέσω της εφαρμογής MyHealth App και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας finddoctors.gov.gr.
Ο υπουργός Υγείας πρόσθεσε πως 12.600 γιατροί 40 διαφορετικών ειδικοτήτων είναι διαθέσιμοι για προγραμματισμό ραντεβού, ενώ από τις 30 Σεπτεμβρίου κάθε γιατρός του ΕΣΥ υποχρεούται να προσφέρει 12 ραντεβού εβδομαδιαίως στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία. Έτσι, προκύπτουν περίπου 7 εκατομμύρια διαθέσιμα ραντεβού τον χρόνο.
1,6 εκατομμύρια χρήστες στο MyHealth App
Ο κ. Γεωργιάδης ανακοίνωσε ότι το MyHealth App έχει πλέον ξεπεράσει το 1,6 εκατομμύριο χρήστες, σημειώνοντας πως «οι πολίτες αγκαλιάζουν την ψηφιακή μετάβαση στην Υγεία».
Από τη δική του πλευρά, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε ότι το νέο σύστημα «αποτελεί τεράστια αλλαγή για την Υγεία και δείχνει τι μπορεί να επιτευχθεί όταν συνεργάζονται στενά δύο υπουργεία για την εξυπηρέτηση του πολίτη».
Η αξιολόγηση των νοσοκομείων του ΕΣΥ από τους ασθενείς
Η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη παρουσίασε τα πρώτα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής αξιολόγησης των ασθενών που νοσηλεύτηκαν στα νοσοκομεία του ΕΣΥ από τις 14 Ιουλίου έως τις 3 Οκτωβρίου:
-
92% των ασθενών δήλωσαν ικανοποιημένοι από το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
-
91% αξιολόγησαν θετικά τις οδηγίες που έλαβαν κατά το εξιτήριό τους.
-
Ο βαθμός συνεργασίας μεταξύ τμημάτων βαθμολογήθηκε κάτω από 75%.
-
Η καθαριότητα έλαβε 69% θετικές απαντήσεις, ενώ η ποιότητα του φαγητού μόλις 48%.
Μέχρι στιγμής, έχουν αποσταλεί 14.885 SMS – ερωτηματολόγια σε ασθενείς, από τους οποίους ελήφθησαν ισάριθμες απαντήσεις.
«Το ΕΣΥ αλλάζει – πιο γρήγορο και ανθρώπινο»
Ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους τόνισε πως «η αύξηση των ραντεβού κάνει το σύστημα πιο γρήγορο και πιο ανθρώπινο», προσθέτοντας ότι «οι απαντήσεις των ασθενών αποτυπώνουν μια εικόνα πολύ πιο θετική απ’ ό,τι συχνά παρουσιάζεται».
Ο Νίκος Δέδες, γενικός γραμματέας της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, επεσήμανε πως «η συνεργασία με το υπουργείο Υγείας αποδίδει καρπούς και δίνει φωνή στους ίδιους τους ασθενείς».
