Χατζηδάκης: Κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να πληρωθούν οι αγρότες – Τι είπε για ΟΠΕΚΕΠΕ και πολιτικά μηνύματα

9
Οκτώβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

«Κατανοούμε απόλυτα τους αγρότες και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχυνθούν οι επιδοτήσεις και οι αποζημιώσεις», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ. Ο ίδιος αναγνώρισε τις καθυστερήσεις λόγω των προβλημάτων στον ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά τόνισε ότι η διαδικασία προχωρά μεθοδικά, υπό τον συντονισμό της ΑΑΔΕ.


«Δεν πάμε αργά – πάμε με ασφάλεια»

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε πως η κυβέρνηση βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους φορείς, ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πληρωμών χωρίς να υπάρξουν νέα εμπόδια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Καταλαβαίνουμε απόλυτα τους αγρότες, έχουν ανάγκες, έχουν έξοδα, αλλά δεν μπορούμε να κινηθούμε επιπόλαια», είπε χαρακτηριστικά.
Υπενθύμισε ότι η χώρα έχει ήδη βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμο 214 εκατομμυρίων ευρώ και γι’ αυτόν τον λόγο αποφασίστηκε η υποκατάσταση του ΟΠΕΚΕΠΕ από την ΑΑΔΕ, κάτι που, όπως είπε, «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρήκε θετικό».

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αποκάλυψε ότι έχουν προσληφθεί τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι που υποστηρίζουν την προσπάθεια, ενώ «γίνονται καθημερινές συσκέψεις συντονισμού για να τρέξει όλη η διαδικασία».

Πληρωμές και επόμενα βήματα

Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι έχουν ήδη καταβληθεί αποζημιώσεις σε περίπου 4.000 παραγωγούς, ενώ μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες αναμένεται να πληρωθούν:

  • Οι παραγωγοί οίνου με οφειλόμενα από το 2024.

  • Οι δικαιούχοι της βιολογικής γεωργίας και μελισσοκομίας (δόσεις 2022 και 2024).

  • Αποζημιώσεις για ευλογιά, φερτά υλικά, καταστροφές από τον “Ντάνιελ” και ζωοτροφές.

Παράλληλα, προετοιμάζεται το έδαφος για τη βασική ενίσχυση, της οποίας η προκαταβολή καταβαλλόταν παραδοσιακά στα τέλη Οκτωβρίου.
«Έχει δοθεί παράταση έως τις 20 Οκτωβρίου για την υποβολή δηλώσεων. Μόλις ολοκληρωθεί, η ΑΑΔΕ θα επεξεργαστεί τα δεδομένα και θα ξεκινήσουν οι πληρωμές το συντομότερο δυνατό», σημείωσε.

«Αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας – προχωρούμε με σταθερότητα»

Αναφερόμενος στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο Κωστής Χατζηδάκης παραδέχθηκε πως «η κυβέρνηση δεν τα κατάφερε όπως θα ήθελε».
«Ο πρωθυπουργός μίλησε ξεκάθαρα και έχουμε αναλάβει τις πολιτικές ευθύνες μας», είπε, προσθέτοντας ότι η εξεταστική επιτροπή κάνει τη δουλειά της και «οι πολίτες βγάζουν τα συμπεράσματά τους».
Παράλληλα, κατηγόρησε την αντιπολίτευση για «υπερβολικές και ακραίες τοποθετήσεις», σημειώνοντας ότι «όσοι κυβέρνησαν στο παρελθόν ακολουθούσαν παρόμοιες πρακτικές και τώρα παριστάνουν τους εισαγγελείς».

Πολιτικά μηνύματα για Σαμαρά και Τσίπρα

Ερωτηθείς για τη στάση του Αντώνη Σαμαρά, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης απάντησε:
«Έχω διατελέσει υπουργός τριών πρωθυπουργών, τους σέβομαι όλους. Αυτά τα ζητήματα δεν λύνονται με δηλώσεις στα κανάλια, αλλά με ψυχραιμία και θεσμικό τρόπο».

Για τον Αλέξη Τσίπρα, σημείωσε ότι «η αντιπολίτευση δεν μπορεί να κεφαλαιοποιήσει τη δυσαρέσκεια των πολιτών, γιατί είναι συχνά δημαγωγική και ακραία».
Καταλήγοντας, ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε:
«Το σημαντικό είναι να διαφυλάξουμε τις θυσίες των Ελλήνων πολιτών. Ο τόπος χρειάζεται σταθερότητα, σοβαρότητα και κοινή λογική».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Το Παράδοξο της Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς η «Έκρηξη» του AI Στραγγαλίζει τα Κέρδη των Τεχνολογικών Κολοσσών

 Αντί για εκτόξευση κερδών, οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου…

Πράσινη «Βόμβα» στην Άμυνα: Οριστική Συμφωνία του Παναθηναϊκού με τον Στέφαν Ντε Φράι

Το «Τριφύλλι» κινήθηκε με μεθοδικότητα και απέσπασε το μεγάλο…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ