Εντυπωσιακή βελτίωση στην ταχύτητα εξυπηρέτησης των ασθενών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) δείχνουν τα νέα στοιχεία του υπουργείου Υγείας. Όπως ανακοίνωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο μέσος χρόνος αναμονής μειώθηκε κατά 65% μέσα σε οκτώ μήνες, μετά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος «βραχιολάκι» που παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη ροή των περιστατικών.
Σήμερα λάβαμε τα πιο πρόσφατα στοιχεία από το σύστημα αναμονών (βραχιολάκι) για τα νοσοκομεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Χάρη στις στοχευμένες παρεμβάσεις και τις οργανωτικές αλλαγές που υλοποιούμε τους τελευταίους μήνες, ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης των ασθενών στα Τμήματα… pic.twitter.com/x7ODaWGsWJ— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) October 27, 2025
Από τις 10 ώρες στις 3 ώρες και 30 λεπτά
Τα δεδομένα που αφορούν την περίοδο Φεβρουάριος – Οκτώβριος 2025 δείχνουν ότι ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης των ασθενών στα ΤΕΠ διαμορφώθηκε πλέον στις 3 ώρες και 30 λεπτά, από περίπου 10 ώρες που ήταν πριν από την εφαρμογή του συστήματος. Το «βραχιολάκι», το οποίο συνδέεται με το σύστημα αναμονών των νοσοκομείων, επιτρέπει την ακριβή παρακολούθηση της πορείας κάθε ασθενή από τη στιγμή της εισόδου έως την έξοδο.
Οι δηλώσεις του υπουργού Υγείας
Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα “Χ”, ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε:
«Χάρη στις στοχευμένες παρεμβάσεις και τις οργανωτικές αλλαγές που υλοποιούμε τους τελευταίους μήνες, ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα επείγοντα μειώθηκε κατά 65%. Ο χρόνος αυτός είναι πλέον 3 ώρες και 30 λεπτά, γεγονός που βελτιώνει ουσιαστικά την εμπειρία των ασθενών».
Και πρόσθεσε:
«Κάθε βήμα βελτίωσης στο Εθνικό Σύστημα Υγείας σημαίνει πιο ανθρώπινη φροντίδα, λιγότερη ταλαιπωρία και πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες για όλους. Τα αποτελέσματα είναι ηλεκτρονικά καταγεγραμμένα και δεν χωρούν αμφισβήτηση. Χαλάμε το αφήγημα της μιζέριας, αλλά δεν σταματάμε την προσπάθεια».
Το σύστημα «βραχιολάκι» αλλάζει τα επείγοντα
Η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ξεκίνησε στις αρχές του 2025 σε μεγάλα νοσοκομεία της χώρας, με στόχο τη διαφάνεια και την αποσυμφόρηση των ΤΕΠ. Κάθε ασθενής λαμβάνει ένα ηλεκτρονικό βραχιολάκι κατά την είσοδο, το οποίο συνδέεται με το πληροφοριακό σύστημα του νοσοκομείου και καταγράφει αυτόματα τους χρόνους εξέτασης, διάγνωσης και εξιτηρίου.
Το υπουργείο Υγείας σχεδιάζει να επεκτείνει το μέτρο σε όλα τα νοσοκομεία της επικράτειας έως τα μέσα του 2026, με στόχο να περιοριστούν ακόμη περισσότερο οι αναμονές και να βελτιωθεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
