Τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, υποδέχθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της 3ης Διακυβερνητικής Συνόδου Ελλάδας – Κύπρου.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα, με τις δύο πλευρές να επιβεβαιώνουν τον στρατηγικό χαρακτήρα των σχέσεων Αθήνας – Λευκωσίας και την πρόθεσή τους για περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας σε κρίσιμους τομείς.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι Ελλάδα και Κύπρος παραμένουν πυλώνες σταθερότητας στην περιοχή και ανακοίνωσε ότι οι δύο κυβερνήσεις αποφάσισαν να προχωρήσουν στην επικαιροποίηση των τεχνικών και οικονομικών παραμέτρων του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης των δύο χωρών, με στόχο την ενίσχυσή του μέσω της εισόδου νέων ισχυρών επενδυτών.
«Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην επικαιροποίηση των τεχνικών παραμέτρων του έργου διασύνδεσης των δύο χωρών, ώστε να ενισχυθεί και με την είσοδο νέων, ισχυρών επενδυτών, κάτι που είναι προς όφελος όλων μας», δήλωσε ο πρωθυπουργός.
Παράλληλα, έκανε αναφορά στο σχήμα “3+1” (Ελλάδα – Κύπρος – Ισραήλ – ΗΠΑ), επισημαίνοντας ότι πρόκειται για σημαντικό μηχανισμό σταθερότητας και περιφερειακής συνεργασίας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Αναφερόμενος στο Κυπριακό, τόνισε ότι αποτελεί σταθερή προτεραιότητα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής:
«Εργαστήκαμε συστηματικά για την επαναφορά του στην ατζέντα του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ. Είναι στο χέρι άλλων να αποδείξουν ότι επιθυμούν επανεκκίνηση των συνομιλιών, στο πλαίσιο των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας».
Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι σε ενάμιση μήνα η Κύπρος αναλαμβάνει την Προεδρία της Ε.Ε. για το πρώτο εξάμηνο του 2026, διαβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα θα σταθεί στο πλευρό της Κύπρου σε κάθε στάδιο αυτής της διαδικασίας.
Χριστοδουλίδης: «Η Ελλάδα, ο πιο πιστός μας σύμμαχος»
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης, χαρακτήρισε τη συνεργασία των δύο χωρών «στρατηγική και αδιάλειπτη», σημειώνοντας ότι η διεύρυνσή της «αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα σε όλα τα επίπεδα».
«Η Ελλάδα είναι ο πιο πιστός μας σύμμαχος. Μαζί πετυχαίνουμε πολύ περισσότερα, πρωτίστως για τους πολίτες μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Χριστοδουλίδης τόνισε ότι οι δύο κυβερνήσεις συνεργάζονται στενά για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, με σχεδιασμό για μεγάλες μονάδες αφαλάτωσης, αλλά και για την ενίσχυση της πολιτικής προστασίας.
Αναφέρθηκε επίσης στη δημιουργία ευρωπαϊκού περιφερειακού κέντρου πυρόσβεσης με έδρα την Κύπρο, ενώ έθεσε στο επίκεντρο την προστασία των ανηλίκων στον ψηφιακό χώρο.
Παράλληλα, ευχαρίστησε την Ελλάδα για τη στήριξή της στην επικείμενη πλήρη ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν, υπογραμμίζοντας ότι οι δύο χώρες θα συνεχίσουν τον συντονισμό δράσεων στην Ε.Ε., ειδικά κατά τη διάρκεια της κυπριακής προεδρίας.
Η 3η Διακυβερνητική Σύνοδος Ελλάδας – Κύπρου
Η Διακυβερνητική Σύνοδος πραγματοποιήθηκε δύο χρόνια μετά τη θεσμοθέτησή της, με σκοπό την εμβάθυνση της συνεργασίας των δύο χωρών πέραν της εξωτερικής πολιτικής.
Στο επίκεντρο βρέθηκαν, εκτός από το Κυπριακό, τα ενεργειακά, οι περιβαλλοντικές πολιτικές, η Παιδεία, η Υγεία, οι μεταφορές, η ψηφιακή διακυβέρνηση, η στεγαστική πολιτική και η Δικαιοσύνη.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη λειτουργία του Πανεπιστημίου Κύπρου στην Αθήνα, το οποίο συμβολίζει τη νέα εποχή στις εκπαιδευτικές σχέσεις Ελλάδας – Κύπρου.
Όπως τόνισαν οι δύο ηγέτες, η στενή και αποτελεσματική συνεργασία αποτελεί κοινό στόχο, με απώτερο σκοπό την επανένωση της Κύπρου στη βάση των ψηφισμάτων του ΟΗΕ και του διεθνούς δικαίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
