Το λιμάνι της Ελευσίνας και η περιοχή του Θριασίου πρόκειται να μετατραπούν σε logistics hub διεθνούς κλίμακας, σύμφωνα με όσα προέκυψαν από τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου με την υφυπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ Κίμπερλι Γκιλφόιλ. Το έργο αναλαμβάνει η ONEX, με τη δημιουργία του να προβλέπεται σε νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί στη Βουλή το επόμενο διάστημα.
Αντίπαλο δέος του λιμανιού του Πειραιά
Με τη νέα αυτή επένδυση, η Ελευσίνα αναμένεται να εξελιχθεί σε ισχυρό εμπορικό κόμβο της ευρύτερης Μεσογείου, λειτουργώντας ως αντίπαλο δέος του λιμανιού της COSCO στον Πειραιά. Το σχέδιο προβλέπει την επέκταση των δραστηριοτήτων του λιμανιού με έμφαση στη ναυτιλία, την ενέργεια και τη διαμετακόμιση εμπορευμάτων.
Θετικά μηνύματα από την Ουάσιγκτον
Η κυρία Γκιλφόιλ εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη συνεργασία των δύο πλευρών και τη βούληση των ΗΠΑ να στηρίξουν επενδύσεις που ενισχύουν τη διμερή σχέση και τη γεωπολιτική σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο. Τόνισε ότι η συμφωνία για την Ελευσίνα είναι μόνο η αρχή μιας σειράς κοινών αναπτυξιακών πρωτοβουλιών.
Επενδυτικός διάλογος Ελλάδας – ΗΠΑ
Η συνάντηση, που διήρκεσε από τις 14:00 έως τις 15:30, επικεντρώθηκε στα αμερικανικά επενδυτικά σχέδια στα ελληνικά λιμάνια, με έμφαση στην Ελευσίνα, αλλά και στη συνεργασία των δύο χωρών στους τομείς της ενεργειακής ασφάλειας και της ναυτιλίας — τομείς προτεραιότητας για τον Αμερικανό πρόεδρο.
Η δημιουργία του νέου logistic hub αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας, να ενισχύσει το διαμετακομιστικό ρόλο της Ελλάδας και να αναβαθμίσει τη Δυτική Αττική σε κέντρο εμπορικών ροών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
