Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, επισκέφθηκαν το νέο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας στον Πειραιά, όπου ενημερώθηκαν για την εντυπωσιακή πρόοδο στη λειτουργία του. Με αναβάθμιση των υποδομών, αύξηση της στελέχωσης και νέα διαδικαστικά εργαλεία, το ΚΕΠΑ έχει μειώσει τα εκκρεμή ραντεβού κατά 76% μέσα σε ενάμιση χρόνο.
ο νέο ΚΕΠΑ Πειραιά στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας σηματοδοτεί μια ουσιαστική αλλαγή για τους πολίτες με αναπηρία, με σύγχρονες υποδομές, περισσότερους γιατρούς και δυνατότητα εξυπηρέτησης έως και 10.000 ατόμων κάθε μήνα.
Η μεγάλη ενίσχυση σε προσωπικό
Καθοριστικό ρόλο στην επιτάχυνση των διαδικασιών έχει η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Οι γιατροί έχουν υπερδιπλασιαστεί από 500 σε 1.200, επιτρέποντας ταχύτερη εξέταση αιτημάτων και καλύτερη οργάνωση των επιτροπών πιστοποίησης.
Σύγχρονες εγκαταστάσεις και ψηφιακά εργαλεία
Το νέο ΚΕΠΑ διαθέτει 15 πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες επιτροπών, υπηρεσία απομακρυσμένης διερμηνείας για άτομα με προβλήματα ακοής και υποδομές πρώτων βοηθειών. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η ψηφιοποίηση όλων των πιστοποιήσεων και η αναμόρφωση κρίσιμων πινάκων αναπηρίας, ώστε οι αποφάσεις να γίνονται πιο γρήγορα και με επιστημονική ακρίβεια.
Τέλος στις επαναπιστοποιήσεις για μη αναστρέψιμες παθήσεις
Με τη διεύρυνση του Πίνακα Μη Αναστρέψιμων Παθήσεων, χιλιάδες πολίτες με σοβαρές και μόνιμες παθήσεις δεν θα χρειάζεται πλέον να περνούν ξανά από επιτροπές, βάζοντας τέλος σε χρόνια ταλαιπωρία.
Μητσοτάκης: «Οι νέες υποδομές δεν θυμίζουν σε τίποτα τις εικόνες του παρελθόντος»
Ο Πρωθυπουργός δήλωσε πως η εικόνα των παλαιών ΚΕΠΑ «δεν τιμούσε τη χώρα», κάνοντας λόγο για κακές υποδομές και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που ταλαιπωρούσαν τους πολίτες.
«Οι νέες δομές είναι αυτές που αξίζει να έχει μια ευρωπαϊκή χώρα», τόνισε, σημειώνοντας πως η απλοποίηση της διαδικασίας πιστοποίησης και η κατάργηση των επαναπιστοποιήσεων για μη αναστρέψιμες παθήσεις βάζουν τέλος σε έναν «παραλογισμό χρόνων».
Κεραμέως: «Τρεις άξονες – υποδομές, άνθρωποι, απλοποίηση»
Η Υπουργός Εργασίας υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση κινείται σε τρεις κεντρικούς άξονες:
-
Καλύτερες υποδομές, όπως το νέο ΚΕΠΑ στο ΣΕΦ αλλά και τα νέα Κέντρα που εγκαινιάστηκαν πρόσφατα σε Κοζάνη και Γαλάτσι
-
Ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού, με διπλασιασμό των γιατρών
-
Απλούστευση διαδικασιών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη διεύρυνση της λίστας μη αναστρέψιμων παθήσεων
Όπως ανέφερε, οι μεταρρυθμίσεις αυτές έχουν ήδη απτό αποτέλεσμα, μειώνοντας τις εκκρεμότητες κατά 76%.
Στροφή σε ένα σύγχρονο, ανθρώπινο σύστημα
Το νέο ΚΕΠΑ Πειραιά αποτελεί μοντέλο για το πώς πρέπει να λειτουργούν οι υπηρεσίες πιστοποίησης της αναπηρίας: με σεβασμό, ταχύτητα, προσβασιμότητα και επιστημονική ακρίβεια. Η κυβέρνηση υπογραμμίζει ότι οι αλλαγές αυτές αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για ισχυρή υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ζωής.
