Η κυβέρνηση ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ψηφιακή λειτουργία του Δημοσίου, αυτή τη φορά με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη. Όπως ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, η πλατφόρμα MITOS μπαίνει σε φάση αναδιοργάνωσης για να καταργηθούν και να απλοποιηθούν χιλιάδες διαδικασίες που ταλαιπωρούν πολίτες και επιχειρήσεις εδώ και χρόνια.
Πρώτη φορά ενσωμάτωση ΑΙ σε νομοθετική πρωτοβουλία
Μιλώντας στο συνέδριο The FORTUNE GREECE CEO Initiative 2025, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι η νέα παρέμβαση αποτελεί την πρώτη οργανωμένη χρήση τεχνητής νοημοσύνης σε επίπεδο νομοθέτησης. Η τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση, ταξινόμηση και εξάλειψη των περιττών διαδικασιών, αξιοποιώντας τα δεδομένα που ήδη έχουν χαρτογραφηθεί στο MITOS, όπου έχουν καταγραφεί 4.050 διαδικασίες του Δημοσίου.
«Προχωράμε στο επόμενο βήμα μετά τον ψηφιακό μετασχηματισμό»
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αναφέρθηκε στα προηγούμενα βήματα ψηφιακής αναμόρφωσης, τονίζοντας πως τώρα ξεκινά η περίοδος ενίσχυσης της καινοτομίας και των start-ups. Υπενθύμισε ότι έχει ήδη θεσμοθετηθεί πλαίσιο υπεραποσβέσεων έως 315% για επενδύσεις σε καινοτομία, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη έργα όπως το εργοστάσιο τεχνητής νοημοσύνης ΦΑΡΟΣ και το νέο data center της ΔΕΗ στην Κοζάνη.
Τα οφέλη για πολίτες και επιχειρήσεις
Κατά τον κ. Χατζηδάκη, η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα οδηγήσει σε:
• ταχύτερες συναλλαγές με το Δημόσιο
• λιγότερα δικαιολογητικά
• κατάργηση διαδικασιών που δεν εξυπηρετούν καμία ουσιαστική λειτουργία
• ενιαία καταγραφή και παρακολούθηση όλων των βημάτων που απαιτούνται από κάθε υπηρεσία
Ο στόχος, όπως είπε, είναι να μειωθεί κατακόρυφα το «κόστος συμμόρφωσης» για επιχειρήσεις, αλλά και η κούραση και απώλεια χρόνου για τους πολίτες.
«Χρειαζόμαστε σταθερότητα και σοβαρότητα»
Ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι δεν πρέπει να «χαθεί» ό,τι έχει χτιστεί ως τώρα στον ψηφιακό τομέα. Υπογράμμισε πως η ενίσχυση της καινοτομίας, της αμυντικής βιομηχανίας, της αγροδιατροφής, της φαρμακοβιομηχανίας, της ρομποτικής και των logistics είναι κρίσιμη για τη μετάβαση σε ανταγωνιστικότερο παραγωγικό μοντέλο.
Η τεχνητή νοημοσύνη ως βάση για την επόμενη ελληνική οικονομία
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, ο κόσμος οδηγείται σε ένα νέο τεχνολογικό περιβάλλον στο οποίο «θα μιλάμε για την εποχή πριν και την εποχή μετά την τεχνητή νοημοσύνη». Η Ελλάδα, όπως είπε, διαθέτει το ανθρώπινο δυναμικό για να συμμετέχει ενεργά σε αυτή τη μετάβαση, αρκεί το κράτος και οι επιχειρήσεις –κυρίως οι μικρές– να επενδύσουν στη νέα εποχή.
