Τη σημασία της πρόσφατης συμφωνίας κυβέρνησης και κοινωνικών εταίρων για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για μια πολύ θετική εξέλιξη, η οποία σηματοδοτεί την απαρχή μιας «νέας εποχής» για τον θεσμό των συλλογικών συμβάσεων στην Ελλάδα.
«Αιφνιδιάσατε ευχάριστα εργαζόμενους και εργοδότες»
«Εκφράζω την πολύ μεγάλη ικανοποίησή μου για την ευρεία συμφωνία την οποία υπογράψαμε η κυβέρνηση και όλοι οι εθνικοί κοινωνικοί εταίροι», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι η πρωτοβουλία αυτή «αιφνιδίασε ευχάριστα» ολόκληρη την κοινωνία.
Ο πρωθυπουργός αναγνώρισε ότι η Ελλάδα βρισκόταν πίσω σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο όσον αφορά το ποσοστό των εργαζομένων που καλύπτονται από συλλογικές συμβάσεις, υπενθυμίζοντας ότι η χώρα έχει δεσμευτεί να προσεγγίσει υψηλότερα ποσοστά έως το 2030.
«Η συμφωνία πρόσελκυσε το ενδιαφέρον των Βρυξελλών»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η πρωτοβουλία είχε απήχηση και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
«Ήταν μια κίνηση που πρόσεξαν στις Βρυξέλλες, σε μια περίοδο όπου κυριαρχεί η τοξικότητα και η ένταση», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι το γεγονός πως εργαζόμενοι και εργοδότες κάθισαν στο ίδιο τραπέζι και συμφώνησαν αποτελεί δείγμα ωριμότητας.
«Βρήκαμε τη χρυσή τομή»
Ο πρωθυπουργός στάθηκε στη σημασία της ισορροπίας ανάμεσα στα δικαιώματα των εργαζομένων και την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων.
«Η κοινή πρόοδος στηρίζεται τόσο στην ενίσχυση των εργαζομένων όσο και στην ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων. Πιστεύω ότι αυτή τη χρυσή τομή την πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό», είπε.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι η συμφωνία πρέπει να αποκτήσει άμεση νομοθετική ισχύ:
«Πολύ σύντομα αυτά που συμφωνήσατε θα νομοθετηθούν, ώστε να εφαρμοστούν το συντομότερο δυνατό».
