Ηχηρή επίθεση Μητσοτάκη σε Τσίπρα: «Θα ξαναμπούμε σε καράβι που ο καπετάνιος βγήκε πρώτος από το πλοίο;»

4
Δεκέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Με μια φράση που έγινε αμέσως το θέμα της ημέρας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιτέθηκε ευθέως στον Αλέξη Τσίπρα:«Θα ξαναμπούμε σε καράβι που ο καπετάνιος το έστειλε στα βράχια και βγήκε πρώτος από το πλοίο;»

Η αναφορά, που συνδέθηκε με το βιβλίο «Ιθάκη» και τα σενάρια επιστροφής του Αλέξη Τσίπρα στην ενεργό πολιτική, κυριάρχησε στην αίθουσα του 36ου Greek Economic Summit και αμέσως βρέθηκε στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου.

 

Το σχόλιο για την “Ιθάκη” και η εικόνα του “καπετάνιου”

Ο πρωθυπουργός πήρε ξεκάθαρη θέση για όσα γράφει ο Αλέξης Τσίπρας στο νέο του βιβλίο, λέγοντας ότι μέσα από τις σελίδες του προκύπτει μια πραγματικότητα που… δεν ξεχνιέται:
«Διαβάζοντας το βιβλίο, βλέπω ότι έσπευσε να βγει πρώτος από το πλοίο, πήρε τις λέμβους και τα σωσίβια και έριξε την ευθύνη στο πλήρωμα».

Η παρομοίωση λειτούργησε ως πολιτικό μήνυμα και ταυτόχρονα ως υπενθύμιση της περιόδου όπου, όπως είπε ο πρωθυπουργός, «η χώρα οδηγήθηκε σε αδιέξοδα».

Σταθερότητα και αυτοδυναμία: το στίγμα για το 2027

Αφήνοντας για λίγο την αντιπαράθεση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν ανοίγει συζήτηση για τις εκλογές του 2027, αλλά ο στόχος παραμένει σταθερός:
αυτοδύναμη κυβέρνηση, σταθερή πορεία, συνέπεια στις δεσμεύσεις.

«Μπορεί κάποιος να διαφωνεί με τις πολιτικές μας αλλά κανείς δεν μπορεί να μας κατηγορήσει ότι κάναμε άλλα από αυτά που είπαμε. Η προεκλογική περίοδος ορίζεται από το Σύνταγμα. Είναι νωρίς να μιλήσουμε για τις εκλογές του 2027. Θεωρώ τις αυτοδύναμες κυβερνήσεις πιο αποτελεσματικές και γρήγορες από τις κυβερνήσεις συνεργασίας και θα επιδιώξουμε αυτοδυναμία. Τον Δεκέμβριο του 2022 πολλοί προέβλεπαν ότι δεν θα έχουμε αυτοδυναμία και οι πολίτες τους διέψευσαν». υπογράμμισε, συνδέοντας την πολιτική σταθερότητα με την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Οικονομία, επενδύσεις και μισθοί: το τρίπτυχο της κυβερνητικής ατζέντας

Ο πρωθυπουργός παρουσίασε μια συνολική εικόνα της οικονομίας, τονίζοντας:

  • την επίδραση του Ταμείου Ανάκαμψης στην ανάπτυξη,

  • την αύξηση των επενδύσεων,

  • τον κεντρικό στόχο της αύξησης μισθών από το 2023.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις ενεργειακές πρωτοβουλίες που τοποθετούν την Ελλάδα στον χάρτη ως κόμβο ΑΠΕ, φυσικού αερίου και νέων τεχνολογιών.

Οι μεταρρυθμίσεις που “πονούν” αλλά προχωρούν

Αναφερόμενος στο μέτωπο των μεταρρυθμίσεων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεχώρισε τον ΟΠΕΚΕΠΕ ως «ίσως τη δυσκολότερη υπόθεση», ζητώντας κατανόηση για το βραχυπρόθεσμο κόστος και υπογραμμίζοντας ότι το τελικό όφελος θα είναι μεγαλύτερο.

«Ο ΟΠΕΚΕΠΕ ήταν ίσως η πιο σύνθετη και δύσκολη μεταρρύθμιση. Δοκιμάσαμε πολλές φορές να προσεγγίσουμε το πρόβλημα…Έφτασε ο κόμπος στο χτένι. Αυτή η μεταρρύθμιση έχει ένα βραχυπρόθεσμο κόστος. Ζητώ από τους αγρότες και κτηνοτρόφους να δείξουν κατανόηση. Τελικά τα χρήματα που θα πάρουν θα είναι περισσότερα. Κάθε μεταρρύθμιση έχει βραχυπρόθεσμο κόστος και μακροχρόνιο όφελος», ανέφερε.

Ανακοίνωσε επίσης ότι αύριο παρουσιάζονται οι αλλαγές στη Δικαιοσύνη με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών.

Αμερικανικές επενδύσεις, ενεργειακή στρατηγική και ελληνοτουρκικά

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι η στρατηγική σχέση Ελλάδας–ΗΠΑ έχει πλέον γεωπολιτικό, ενεργειακό και οικονομικό βάθος.

«Υπάρχουν πολλοί κλάδοι που η Ελλάδα έχει πολλά να δώσει. Στην ενέργεια μετατρέπεται από έναν περιφερειακό παίκτη σε πρωταγωνιστή. Οι συμφωνίες που υπογράφησαν και να ευχαριστήσω την πρέσβειρα, αποδεικνύουν ότι η Ελλάδα μπορεί να παίξει αυτόν τον ρόλο. Η Ελλάδα είναι πρωταγωνίστρια στις ΑΠΕ, σε έργα αποθήκευσης ενέργειας, στην αποθήκευση φυσικού αερίου ως καύσιμο και τώρα ξεκινά γεωτρήσεις και τότε μπορεί να συζητάμε για πολύ διαφορετική πορεία της ελληνικής οικονομίας», τόνισε

Για τα ελληνοτουρκικά επανέλαβε ότι η Ελλάδα επιδιώκει διάλογο χωρίς υποχωρήσεις.

«Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις είναι αυτοτελείς. Η Ελλάδα επιδιώκει το διάλογο με την Τουρκία χωρίς να υποχωρεί από τις θέσεις μας», τόνισε ενώ για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών και υφαλοκρηπίδας είπε πως αυτή είναι συζήτηση που αφορά την Ελλάδα και την Τουρκία.

Το μήνυμα που έμεινε στο τέλος

Κληθείς να σχολιάσει την παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε:

«Ήλπιζα ότι θα μέναμε στα θέματα της ατζέντας. Εγώ είπα μια κουβέντα που θέλω να επαναλάβω και να διατυπώσω το ερώτημα. Εσείς θα μπαίνατε σε ένα καράβι που ο καπετάνιος το έστειλε μια φορά στα βράχια; Διαβάζοντας το βιβλίο βλέπω ότι έσπευσε να βγει πρώτος από το πλοίο, πήρε όλες τις σωσίβιες λέμβους και τα σωσίβια και έριξε όλη την ευθύνη στο πλήρωμα».

Παρά το πλούσιο περιεχόμενο της ομιλίας, η φράση που σημάδεψε την ημέρα ήταν μία:
«Θα ξαναμπούμε σε ένα καράβι που ο καπετάνιος το έστειλε στα βράχια;»

Ήταν η ατάκα που έδωσε τόνο στην πολιτική αντιπαράθεση και προϊδέασε για μια σύγκρουση που φαίνεται πως έχει ήδη ξεκινήσει  πολύ πριν μπει η χώρα σε εκλογικό ρυθμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ