Με ένταση ξεκίνησε σήμερα η διαδικασία ξηλώματος τμημάτων του δικτύου τρόλεϊ, σε μια κίνηση που το υπουργείο Μεταφορών χαρακτηρίζει «αναγκαία αναδιάρθρωση», αλλά οι εργαζόμενοι θεωρούν αιφνιδιαστική και εσφαλμένη. Συνεργεία βρέθηκαν από νωρίς σε κεντρικά σημεία της Αθήνας για να απομακρύνουν παλαιωμένες εναέριες γραμμές, προκαλώντας άμεσες αντιδράσεις από μέλη των σωματείων.
Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για «βιαστικές αποφάσεις»
Οι οδηγοί και τεχνικοί των τρόλεϊ υποστηρίζουν ότι η διαδικασία προχωρά χωρίς ολοκληρωμένη τεχνική μελέτη και χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με τους φορείς τους. Όπως τονίζουν, η αποξήλωση τμημάτων του δικτύου μπορεί να οδηγήσει σε μειώσεις δρομολογίων και περαιτέρω επιβάρυνση των ήδη πιεσμένων γραμμών.
«Δεν είμαστε αντίθετοι στον εκσυγχρονισμό», αναφέρουν συνδικαλιστές, «αλλά είμαστε αντίθετοι σε ενέργειες που λαμβάνονται χωρίς να μας ενημερώσει κανείς και χωρίς να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου».
Το υπουργείο μιλά για αναβάθμιση και πιο «ευέλικτες» μετακινήσεις
Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζει ότι το ξήλωμα αφορά σημεία όπου το δίκτυο θεωρείται πλέον παρωχημένο και δεν εξυπηρετεί τις σημερινές ανάγκες των δρομολογίων. Σύμφωνα με την επίσημη θέση, η κίνηση εντάσσεται σε ένα μεγαλύτερο σχέδιο αναμόρφωσης, που στόχο έχει την καλύτερη κυκλοφορία, τη μείωση εμποδίων στους δρόμους και τη συνολική βελτίωση του συστήματος.
Νέος κύκλος αντιπαράθεσης τις επόμενες ημέρες
Οι εργαζόμενοι προαναγγέλλουν κλιμάκωση, ζητώντας άμεση συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου, ενώ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων. Η διαδικασία αποξήλωσης, πάντως, συνεχίζεται κανονικά, με την Αθήνα να μπαίνει σε μια περίοδο μεταβατικών αλλαγών στο δίκτυο τρόλεϊ.
«Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα. Ευθύνη μας τώρα η επόμενη μέρα. Ένα πιο καθαρό, πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο σύστημα μετακινήσεων για την Αθήνα» δηλώνει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
