Σαφές χρονοδιάγραμμα για την πλήρη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα–Θεσσαλονίκη και σημαντικές επενδύσεις στις αστικές συγκοινωνίες ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στο 2ο Διεθνές Συνέδριο “Redefining the Future Horizons”.
Ο σιδηρόδρομος Αθήνας–Θεσσαλονίκης έτοιμος το καλοκαίρι του 2026
Ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2026 ο βασικός σιδηροδρομικός κορμός της χώρας θα είναι πλήρως λειτουργικός, με όλα τα συστήματα ασφαλείας σε έκταση 100%.
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι από το τέλος του 2026 θα ενεργοποιηθούν για πρώτη φορά μακροχρόνιες συμβάσεις συντήρησης για μεγάλα τμήματα του δικτύου, βάζοντας τέλος –όπως είπε– στη λογική των «μπαλωμάτων».
Αναβαθμίζονται οι σταθμοί Αθήνας και Θεσσαλονίκης
Το υπουργείο σχεδιάζει παρεμβάσεις σε δύο φάσεις:
• Πρώτο στάδιο: άμεση ανακαίνιση, ώστε οι σταθμοί να αποκτήσουν αξιοπρεπή εικόνα
• Δεύτερο στάδιο: επέκταση και ανάδειξή τους σε νέα τοπόσημα για τις δύο πόλεις
Νέα τρένα – Ρήτρα για τη Hellenic Train
Στο πλαίσιο επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με τη Hellenic Train, μπήκε σαφής ρήτρα:
αν δεν υλοποιηθεί η δέσμευση για επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε 23 νέα τρένα έως το 2027, το Δημόσιο θα μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση.
Κάθετος άξονας Ελλάδας–Βουλγαρίας–Ρουμανίας
Ο υπουργός αναφέρθηκε στη συμφωνία που υπογράφηκε στις Βρυξέλλες, κάνοντας λόγο για έργο με μεγάλη γεωπολιτική σημασία, που:
• βγάζει την Ελλάδα από τη «σιδηροδρομική απομόνωση»
• μειώνει την ευρωπαϊκή εξάρτηση από τα Στενά του Βοσπόρου
15 νέοι συρμοί στο μετρό – Βελτίωση συχνοτήτων
Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε:
• Διαγωνισμό στα τέλη Ιανουαρίου / αρχές Φεβρουαρίου 2026 για 15 νέους συρμούς για τις Γραμμές 2 και 3
• Ανάταξη 12 παλαιότερων συρμών, που θα επανέλθουν σταδιακά σε λειτουργία από το φθινόπωρο του 2026
Σημαντική είναι και η πρόοδος στον ηλεκτρικό (Γραμμή 1), όπου:
• ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός θα παραδοθεί τον Μάρτιο του 2026
• στη συνέχεια θα παραδίδεται ένας νέος συρμός κάθε μήνα
• οι χρονοαποστάσεις θα μειωθούν από τα 8 λεπτά στα 5
Αστικές συγκοινωνίες: 1.076 νέα λεωφορεία και έλλειψη οδηγών
Μέχρι τον Μάρτιο του 2026 ο στόλος θα έχει φτάσει τα 1.076 νέα λεωφορεία.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, ωστόσο, παραμένει η έλλειψη οδηγών.
Ο υπουργός ανακοίνωσε:
• 300 νέες προσλήψεις
• ειδικό bonus ενεργού οδηγού
• μείωση χρονοαποστάσεων κατά 30%
Λεωφορειολωρίδες: επιτήρηση με κάμερες – πρόστιμα μέσω gov.gr
Από τον Ιανουάριο ξεκινά η πλήρης επιβολή προστίμων σε παραβάτες μέσω αυτοματοποιημένου συστήματος και έκδοσης ειδοποιήσεων από το gov.gr.
Εκστρατεία οδικής ασφάλειας
Την επόμενη εβδομάδα ξεκινά νέα καμπάνια με μήνυμα:
«Τα δικά σου λάθη στον δρόμο δεν τα πληρώνεις μόνο εσύ».
Στόχος είναι η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων, δεδομένου ότι το 82% των εμπλεκομένων είναι άνδρες.
