Παπασταύρου: «Κλειδώνουν» οι συμφωνίες με Chevron – Την επόμενη εβδομάδα οι υπογραφές

10
Φεβρουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σε απόσταση αναπνοής από μια κρίσιμη ενεργειακή συμφωνία βρίσκεται η Ελλάδα, καθώς, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου, την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η υπογραφή τεσσάρων συμβάσεων με τη Chevron, σε χρόνο που ο ίδιος χαρακτήρισε «ρεκόρ».



Μιλώντας στο Action 24, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι η αμερικανική ενεργειακή εταιρεία θα βρεθεί στην Ελλάδα μέσα στις επόμενες ημέρες, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα φάση στον τομέα των υδρογονανθράκων.

«Χρόνος ρεκόρ» για τις τέσσερις συμφωνίες. Ο Σταύρος Παπασταύρου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «την επόμενη εβδομάδα θα έρθει η Chevron στην Ελλάδα και θα έχουμε τις υπογραφές των τεσσάρων συμφωνιών», σημειώνοντας ότι πρόκειται για μια εξέλιξη με ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα.

Όπως τόνισε, η συμφωνία αυτή δίνει ώθηση στην ανάπτυξη του τομέα των υδρογονανθράκων, δημιουργώντας μια νέα προοπτική για επενδύσεις, θέσεις εργασίας και ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας.

Ο Κάθετος Διάδρομος και η γεωπολιτική αναβάθμιση

Αναφερόμενος στον Κάθετο Ενεργειακό Διάδρομο, ο υπουργός υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα έργο με πολλαπλά οφέλη, τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ευρώπη.

«Είναι ένας διαφοροποιημένος ενεργειακός διάδρομος για την Ευρώπη, που αναδεικνύει την αναβαθμισμένη ενεργειακή θέση της χώρας μας, δημιουργεί επενδύσεις, θέσεις εργασίας, περισσότερα έσοδα και θωράκιση της γεωπολιτικής μας θέσης», σημείωσε.

Στο πλαίσιο αυτό, ανακοίνωσε ότι στις 24 Φεβρουαρίου θα βρεθεί στην Ουάσιγκτον, μετά από πρόσκληση του Αμερικανού ομολόγου του Chris Wright, προκειμένου να συζητηθούν τα ρυθμιστικά ζητήματα που αφορούν τη συνεργασία πολλών χωρών και διαφορετικών ρυθμιστικών αρχών.

Περιφερειακή ανάπτυξη και ενεργειακή πολιτική

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην περιοδεία του σε Λακωνία και Αχαΐα, επισημαίνοντας ότι η κυβερνητική πολιτική δεν περιορίζεται μόνο στη γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας.

Όπως είπε, «δεν αρκεί να αναβαθμίζουμε γεωστρατηγικά τη θέση μας, πρέπει να στηρίζουμε και όλες τις Περιφέρειες», ξεκαθαρίζοντας ότι για την κυβέρνηση του Κυριάκος Μητσοτάκης η περιφερειακή ανάπτυξη αποτελεί βασική προτεραιότητα.

Παρέθεσε μάλιστα παραδείγματα από την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα, αναφερόμενος τόσο στη διαχείριση αποβλήτων όσο και στη μείωση του ενεργειακού κόστους για δημοτικούς φορείς, στο πλαίσιο πρόσφατων μέτρων του ΥΠΕΝ που αφορούν περίπου 700.000 πολίτες.


Ρεύμα, ΑΠΕ και έλεγχοι για τις ρευματοκλοπές

Κλείνοντας, ο Σταύρος Παπασταύρου αναφέρθηκε στους λογαριασμούς ρεύματος, επισημαίνοντας ότι παρά την αύξηση της χονδρικής τιμής στην Ευρώπη τον Ιανουάριο, η Ελλάδα δεν επηρεάστηκε στον ίδιο βαθμό.

Όπως εξήγησε, η αύξηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας επέτρεψε στη χώρα να καταταγεί 10η στην Ευρώπη όσον αφορά τη χαμηλότερη χονδρική τιμή, ενώ υπογράμμισε ότι συνεχίζονται οι προσπάθειες για περαιτέρω αποκλιμάκωση.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις ενεργειακές διασυνδέσεις με Κρήτη, Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα, αλλά και στην ανάγκη περιορισμού των ρευματοκλοπών, που, όπως είπε, κοστίζουν 400 έως 500 εκατ. ευρώ ετησίως, γι’ αυτό και έχουν ενταθεί οι έλεγχοι.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Γραφείο Προϋπολογισμού Βουλής: 5 προτάσεις για να ανοίξουν τα κλειστά σπίτια

Η εκτίναξη του κόστους στέγασης στην Ελλάδα τα τελευταία…

Μόντρεαλ: Δύο νεκροί από τα πυρά, ο δράστης της επίθεσης σκοτώθηκε από την αστυνομία

Δύο άνθρωποι, ένας κάτοικος και ένας αστυνομικός, έχασαν χθες,…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ