🟥Live: Συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν στην Άγκυρα – Οι εξελίξεις

11
Φεβρουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Με σαφείς «κόκκινες γραμμές» από την ελληνική πλευρά και με στόχο να διατηρηθούν ανοιχτοί οι δίαυλοι επικοινωνίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συναντώνται σήμερα  στην Άγκυρα,



σε μια κρίσιμη επαφή που παρακολουθείται στενά και από τις δύο πρωτεύουσες. Η Αθήνα επιδιώκει πρόοδο σε τομείς κοινού ενδιαφέροντος, χωρίς καμία υποχώρηση σε ζητήματα εθνικής κυριαρχίας.

Ο πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης έφτασε στην Άγκυρα λίγο μετά τις 14:15. Τον υποδέχθηκαν ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, ο αναπληρωτής κυβερνήτης της Άγκυρας, ο αναπληρωτής δήμαρχος, καθώς και ο πρέσβης της Τουρκίας στην Ελλάδα.

Δείτε Live τις εξελίξεις της συνάντησης

Το πρόγραμμα της συνάντησης και οι επόμενοι σταθμοί

Η τελετή υποδοχής στο προεδρικό μέγαρο έχει προγραμματιστεί για τις 15:15 ώρα Ελλάδας. Αμέσως μετά θα πραγματοποιηθεί κατ’ ιδίαν συνάντηση των δύο ηγετών και στη συνέχεια η συνεδρίαση του 6ου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας, με τη συμμετοχή των αντιπροσωπειών.

Τον Κυριάκο Μητσοτάκη συνοδεύουν δέκα υπουργοί, κίνηση που αποτυπώνει το εύρος της ατζέντας και τη βαρύτητα της επίσκεψης. Στις 17:00 αναμένονται οι κοινές δηλώσεις των δύο ηγετών, ενώ θα ακολουθήσει δείπνο προς τιμήν της ελληνικής αποστολής, παρουσία και του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου Α’.

Στο επίκεντρο των συνομιλιών βρίσκεται η καταγραφή της προόδου του ελληνοτουρκικού δομημένου διαλόγου, καθώς και η διατύπωση κοινής βούλησης για συνέχιση της συζήτησης επί διμερών θεμάτων.

Το μήνυμα Ερντογάν πριν από τη συνάντηση

Λίγες ώρες πριν υποδεχτεί τον Έλληνα πρωθυπουργό, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφέρθηκε δημόσια στην επίσκεψη, μιλώντας στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΑΚΡ.

«Σήμερα θα φιλοξενήσουμε στην χώρα μας τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, κύριο Μητσοτάκη. Αύριο θα έρθει στην Άγκυρα ο πρωθυπουργός της Σερβίας, κ. Βούτσιτς», ανέφερε, εντάσσοντας τη συνάντηση στο ευρύτερο διπλωματικό πρόγραμμα της Τουρκίας.

Ο Τούρκος πρόεδρος έστειλε μήνυμα για περιφερειακή ειρήνη και σταθερότητα, δηλώνοντας:
«Ως Τουρκία, ό,τι θέλουμε για τον εαυτό μας, το ίδιο θέλουμε και για τους φίλους και αδελφούς μας. Όπως θέλουμε ειρήνη και ασφάλεια για τον εαυτό μας, όπως θέλουμε σταθερότητα, ανάπτυξη και ευημερία, το ίδιο θέλουμε και για τους γείτονές μας και όλες τις αδελφές χώρες».

Και πρόσθεσε:
«Οι διπλωματικές προσπάθειες μας που έχουμε επιταχύνει το τελευταίο διάστημα είναι ακριβώς για αυτό. Χωρίς κανένα σύμπλεγμα, συζητάμε με όλους τους παράγοντες και μοιραζόμαστε τις ιδέες και τις προτάσεις μας με τους συνομιλητές μας σε πνεύμα αδελφοσύνης».


Η ελληνική πλευρά μεταβαίνει στην Άγκυρα με χαμηλές προσδοκίες, επιδιώκοντας ωστόσο να διατηρηθεί η λειτουργική σχέση των δύο χωρών και να αποφευχθεί νέα ένταση σε μια ευαίσθητη γεωπολιτικά συγκυρία.

Οι επόμενες ώρες και κυρίως οι κοινές δηλώσεις των δύο ηγετών θα δώσουν το στίγμα για το αν η σημερινή συνάντηση μπορεί να ανοίξει έναν πιο σταθερό κύκλο επικοινωνίας ή αν θα περιοριστεί σε μια διαχείριση των διαφορών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Δίκη για τα Τέμπη: Συνέχεια την Τετάρτη (24/6) με Νέα Αιτήματα στο Δικαστήριο

 Η συνεδρίαση αυτή αποτελεί έναν ακόμα κρίσιμο σταθμό στην…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ