O Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με ανάρτησή του στον λογαριασμό του στο Χ εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνάντηση που είχε στην Άγκυρα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, δίνοντας έμφαση τόσο στο κλίμα του διαλόγου όσο και στις συμφωνίες που υπεγράφησαν.
Ο Τούρκος πρόεδρος στάθηκε ιδιαίτερα στη συνεργασία στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και επανέφερε το αίτημα ένταξης της Τουρκίας στο ευρωπαϊκό αμυντικό πρόγραμμα SAFE, σημειώνοντας ότι μια τέτοια εξέλιξη εξυπηρετεί τα κοινά συμφέροντα.
Έμφαση σε εμπόριο και θετική ατζέντα
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανέφερε ότι οι δύο πλευρές αξιολόγησαν διεξοδικά τρόπους προώθησης των σχέσεων μέσω θετικών θεμάτων της ατζέντας, επιβεβαιώνοντας τον στόχο αύξησης του διμερούς εμπορίου.
«Σήμερα, συναντηθήκαμε στην Άγκυρα με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη. Αξιολογήσαμε διεξοδικά τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προωθήσουμε τις σχέσεις μας μέσω θετικών θεμάτων της ατζέντας. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με στόχο την αύξηση του διμερούς εμπορίου μας, το οποίο έφτασε τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια».
Παράλληλα, εξέφρασε την ελπίδα ότι τα έγγραφα που υπεγράφησαν θα ενισχύσουν περαιτέρω τη θεσμική βάση των διμερών σχέσεων.
Bugün Yunanistan Başbakanı Sayın Kiryakos Miçotakis ile Ankara’da bir araya geldik.
Pozitif gündem maddeleri üzerinden ilişkilerimizi nasıl ileriye taşıyabileceğimizi etraflıca değerlendirdik.… pic.twitter.com/rnz78Qdrtw
— Recep Tayyip Erdoğan (@RTErdogan) February 11, 2026
Μειονότητες, Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειος
Ο Τούρκος πρόεδρος επανέλαβε τη θέση της Άγκυρας για τις μειονότητες, επισημαίνοντας ότι απαιτείται «αίσθημα ιστορικής ευθύνης», ενώ αναφέρθηκε ρητά στην «τουρκική μειονότητα στη Δυτική Θράκη».
«Πρέπει να ενεργούμε με αίσθημα ιστορικής ευθύνης όσον αφορά τις μειονότητες, οι οποίες αποτελούν το ανθρώπινο στοιχείο των σχέσεών μας. Μοιράστηκα με τον Πρωθυπουργό τις προσδοκίες μας για την πλήρη απόλαυση των θρησκευτικών ελευθεριών και των εκπαιδευτικών ευκαιριών από την τουρκική μειονότητα στη Δυτική Θράκη».
Στην ίδια ανάρτηση σημείωσε ότι οι δύο ηγέτες εξέφρασαν ανοιχτά και ειλικρινά τις θέσεις τους για το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, επιβεβαιώνοντας ότι τα κρίσιμα ζητήματα παραμένουν στο τραπέζι του διαλόγου.
Το μήνυμα για ΝΑΤΟ και SAFE
Ιδιαίτερο βάρος έδωσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στη συμμαχική σχέση των δύο χωρών στο ΝΑΤΟ και στις εξελίξεις που, όπως ανέφερε, απειλούν την ασφάλεια και τη σταθερότητα.
«Ως δύο σύμμαχοι του ΝΑΤΟ, η Τουρκία και η Ελλάδα αντιμετωπίζουν πολλές εξελίξεις που απειλούν την ασφάλεια και τη σταθερότητα. Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή της Τουρκίας στις αμυντικές πρωτοβουλίες που ξεκίνησαν πρόσφατα στην Ευρώπη εξυπηρετεί τα κοινά μας συμφέροντα».
Με τη διατύπωση αυτή, ο Τούρκος πρόεδρος συνέδεσε άμεσα τη συμμαχική σχέση με το αίτημα ένταξης της Τουρκίας στο πρόγραμμα SAFE, στέλνοντας μήνυμα προς την ευρωπαϊκή πλευρά.
Γάζα, Συρία και περιφερειακές εξελίξεις
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανέφερε ότι με τον Έλληνα πρωθυπουργό συζήτησαν και τις περιφερειακές εξελίξεις, με ιδιαίτερη αναφορά στη διαδικασία κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα και στο ειρηνευτικό σχέδιο.
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι συζητήθηκαν πρωτοβουλίες για την εδραίωση της σταθερότητας στη Συρία και για την ταχεία επαναφορά της χώρας σε τροχιά που θα συμβάλλει στην περιφερειακή ειρήνη.
Κλείνοντας την ανάρτησή του, ο Τούρκος πρόεδρος έστειλε μήνυμα συνέχισης του διαλόγου:
«Ως δύο γείτονες και σύμμαχοι, πιστεύω ειλικρινά ότι πρέπει να διατηρήσουμε ανοιχτούς τους διαύλους διαλόγου, με βάση μια κατανόηση που δίνει προτεραιότητα στη συνεργασία».
Η τοποθέτηση Ερντογάν αποτυπώνει τη διάθεση διατήρησης του θετικού κλίματος, αλλά και τη σαφή προβολή των τουρκικών θέσεων σε ζητήματα άμυνας, μειονοτήτων και περιφερειακής πολιτικής, σε μια περίοδο που η ισορροπία στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο παραμένει εύθραυστη.
