Ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα και παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ορκίσθηκαν νωρίτερα σήμερα στο Προεδρικό Μέγαρο από τον Αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου, Επίσκοπο Σκιάθου Ιωάννη, ο Μαργαρίτης Σχοινάς, ως Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο Ευάγγελος Τουρνάς, ως Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και ο Μακάριος Λαζαρίδης, ως Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Τσιάρας: Στηρίξαμε τον πρωτογενή τομέα εν μέσω πολλαπλών κρίσεων – Μ. Λαζαρίδης: Δεσμεύομαι για σκληρή δουλειά – Χρ. Κέλλας: Τα δύο τελευταία χρόνια αντιμετωπίσαμε πολλές προκλήσεις
Στις μεγάλες προκλήσεις που κλήθηκε να διαχειριστεί κατά τη διάρκεια της θητείας του αναφέρθηκε ο απερχόμενος υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης-παραλαβής, εστιάζοντας στα υγειονομικά ζητήματα του ζωικού κεφαλαίου, στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, αλλά και στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, όπως αυτή στον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Όπως σημείωσε, η χώρα βρέθηκε αντιμέτωπη με σειρά σοβαρών νοσημάτων, όπως η πανώλη, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, αντιμετωπίστηκε και περιορίστηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά και η ευλογιά των αιγοπροβάτων, που εξακολουθεί να δημιουργεί σημαντικά προβλήματα. Παράλληλα, έκανε λόγο για την εμφάνιση και άλλων λοιμωδών νοσημάτων, όπως ο αφθώδης πυρετός, τονίζοντας την ανάγκη λήψης όλων των απαραίτητων μέτρων για την προστασία του ζωικού κεφαλαίου.
Ο κ. Τσιάρας μίλησε για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, επισημαίνοντας την έντονη ξηρασία του καλοκαιριού του 2024, η οποία οδήγησε στην ενεργοποίηση ευρωπαϊκών μηχανισμών στήριξης του αγροτικού κόσμου. Στο ίδιο πλαίσιο, ανέδειξε την υλοποίηση προγραμμάτων που απαντούν σε χρόνιες ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, όπως δράσεις για θερμοκήπια, αγροτική οδοποιία και μεγάλα αρδευτικά έργα.
Όσον αφορά τον ΟΠΕΚΕΠΕ, υπογράμμισε τις μεταρρυθμίσεις που έγιναν, οι οποίες κρίθηκαν αναγκαίες για τη διασφάλιση της διαφάνειας και της αξιοπιστίας του Οργανισμού. Όπως ανέφερε, από τον Σεπτέμβριο του 2024 και σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταρτίστηκε και υλοποιείται σχέδιο δράσης με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας και των ελέγχων, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη και να αποφευχθούν φαινόμενα αμφισβήτησης.
Παρά τις δυσκολίες, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η συνολική προσπάθεια του υπουργείου και των συνεργατών του συνέβαλε ουσιαστικά στη στήριξη των Ελλήνων παραγωγών και κτηνοτρόφων, δίνοντας απαντήσεις σε κρίσιμα ζητήματα. Τόνισε, επίσης, τη σημασία της συνεργασίας με τα στελέχη και τους επικεφαλής των οργανισμών, χαρακτηρίζοντάς την καθοριστική για την επίλυση προβλημάτων.
Τέλος, σημείωσε ότι το επόμενο διάστημα το βάρος μετατοπίζεται στην αξιοποίηση της νέας προγραμματικής περιόδου και στην ευθυγράμμιση με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο έναν πιο ανθεκτικό και βιώσιμο πρωτογενή τομέα.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκαριος Λαζαρίδης, επεσήμανε τη δέσμευσή του να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη στήριξη του αγροτικού τομέα, αναγνωρίζοντας παράλληλα το έργο της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου.
Όπως είπε, αναλαμβάνει καθήκοντα σε ένα υπουργείο όπου έχει καταβληθεί σημαντική προσπάθεια και έχουν επιτευχθεί ουσιαστικά αποτελέσματα, παρά το γεγονός ότι οι συνθήκες δεν ήταν ιδανικές. «Υπήρξαν εμπόδια και χτυπήματα κάτω από τη μέση», υπογράμμισε προσθέτοντας πως όσοι αποχωρούν το κάνουν «με ψηλά το κεφάλι» και με θετικό αποτύπωμα, ιδίως σε ό,τι αφορά τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Ο ίδιος εξέφρασε την εκτίμησή του για τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα και ανέφερε ότι θα συνεχίσει το έργο των προκατόχων του. Σημείωσε πως η συγκυρία είναι δύσκολη για τον αγροτικό τομέα και έδωσε έμφαση στην ανάγκη διαλόγου με τους εμπλεκόμενους, τονίζοντας ότι στόχος είναι να ακουστούν οι ανάγκες και οι προτάσεις των ανθρώπων του χώρου.
Παράλληλα, ο κ. Λαζαρίδης ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης ως βασικών προϋποθέσεων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων. «Ο δρόμος είναι δύσβατος και οι προκλήσεις μεγάλες», επεσήμανε και συμπλήρωσε ότι η προσπάθεια θα βασιστεί στη σκληρή δουλειά, την επιμονή και τη μετριοπάθεια.
Ο απερχόμενος υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χρήστος Κέλλας, υπογράμμισε ότι τα δύο τελευταία χρόνια ο αγροτικός και κτηνοτροφικός κόσμος βρέθηκε αντιμέτωπος από πολλές προκλήσεις. Όπως σημείωσε, αυτή η περίοδος χαρακτηρίστηκε από την αντιμετώπιση ζωονόσων, ενώ ακολούθησε η διαχείριση κρίσιμων ζητημάτων που αφορούσαν τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην πρόσφατη εμφάνιση του αφθώδους πυρετού στη Λέσβο, τονίζοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης και την ανάγκη άμεσης ανταπόκρισης.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι, παρά τις δυσκολίες, η προσπάθεια ήταν συνεχής με στόχο τη στήριξη των παραγωγών και τη διασφάλιση της λειτουργίας του αγροτικού τομέα.
Τέλος, ο κ. Κέλλας υπογράμμισε ότι θα συνεχίσει να υπηρετεί τον τόπο «με την ίδια πίστη και αφοσίωση», δίνοντας έμφαση στη συνέχιση της προσπάθειας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που παραμένουν.
Συνάντηση Γεωργιάδη με τον απερχόμενο υφυπουργό Υγείας Δ. Βαρτζόπουλο
Με τον απερχόμενο υφυπουργό Υγείας Δημήτρη Βαρτζόπουλο, συναντήθηκε ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης. Οι αρμοδιότητες του χαρτοφυλακίου της Ψυχικής Υγείας, τις οποίες είχε μέχρι σήμερα ο τέως υφυπουργός, ο οποίος παραιτήθηκε μετά την εμπλοκή του ονόματός του στην υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ, θα κατανεμηθούν εσωτερικά στο Υπουργείο Υγείας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο υπουργός εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες για τη σημαντική και ουσιαστική συμβολή του στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, καθώς και για το έργο που επιτέλεσε στον τομέα της Ψυχικής Υγείας.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη συνεργασία των δύο πλευρών, με τον υπουργό Υγείας να υπογραμμίζει τη συμβολή του απερχόμενου υφυπουργού στην προώθηση κρίσιμων μεταρρυθμίσεων και δράσεων στον χώρο της δημόσιας ψυχικής υγείας.
Μετά τη συνάντηση ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:
«Τιμώ τον κύριο Δημήτρη Βαρτζόπουλο, ο οποίος υπηρέτησε για τρία χρόνια το Υπουργείο Υγείας με πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα. Επίσης τον συγχαίρω για τον αξιοπρεπή τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τις τελευταίες εξελίξεις, οι οποίες και οδήγησαν στην παραίτηση του. Υπόσχομαι ότι θα συνεχίσουμε την ψυχιατρική μεταρρύθμιση έως την ολοκλήρωσή της, για το καλό του ελληνικού λαού».
