Ενεργειακή Ένωση: Το «Στοίχημα» του Κ. Πιερρακάκη για μια Ευρώπη που δεν θα Μείνει Πίσω

Από το βήμα του ΔΝΤ, ο Έλληνας Υπουργός Εθνικής Οικονομίας εξήγησε γιατί η κοινή ευρωπαϊκή στρατηγική στην ενέργεια είναι η μόνη οδός για την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας.
17
Απρίλιος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σε μια εποχή που οι τιμές της ενέργειας καθορίζουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, η παρέμβαση του Κυριάκου Πιερρακάκη στις εργασίες του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) στην Ουάσιγκτον χτύπησε «φλέβα». Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, μεταφέροντας το μήνυμα μιας Ελλάδας που αλλάζει επίπεδο, έθεσε ένα κρίσιμο ερώτημα: Πώς μπορεί η Ευρώπη να κοιτάξει στα μάτια τις ΗΠΑ και την Κίνα, αν δεν αποκτήσει επιτέλους μια πραγματική Ενεργειακή Ένωση;

Η ενέργεια ως «καύσιμο» της νέας οικονομίας

Η κεντρική ιδέα της ομιλίας του κ. Πιερρακάκη ήταν ξεκάθαρη: η Ευρώπη δεν αντέχει άλλο να λειτουργεί ως ένα άθροισμα 27 διαφορετικών ενεργειακών στρατηγικών. Όσο η αγορά παραμένει κατακερματισμένη, το κόστος θα παραμένει υψηλό, «διώχνοντας» τη βαριά βιομηχανία από την ήπειρό μας.

Η δημιουργία μιας Ενεργειακής Ένωσης θα επέτρεπε τη μεταφορά φθηνής, πράσινης ενέργειας από τον Νότο –εκεί που ο ήλιος και ο άνεμος περισσεύουν– προς τα βιομηχανικά κέντρα του Βορρά. Είναι μια κίνηση που θα έφερνε σταθερότητα στις τιμές και θα θωράκιζε την ευρωπαϊκή οικονομία απέναντι στις διεθνείς κρίσεις.

Ψηφιοποίηση και Πράσινη Μετάβαση: Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος

Ο Υπουργός έκανε μια ενδιαφέρουσα σύνδεση μεταξύ ενέργειας και τεχνολογίας. Όπως εξήγησε, η «πράσινη» μετάβαση είναι, στη βάση της, μια τεχνολογική επανάσταση. Χρειαζόμαστε έξυπνα δίκτυα (smart grids), αλγόριθμους που διαχειρίζονται τη ζήτηση και υποδομές που «καταλαβαίνουν» πότε πρέπει να αποθηκεύσουν ενέργεια και πότε να τη διανείμουν.

Η Ελλάδα αποτελεί πλέον το ζωντανό παράδειγμα αυτής της αλλαγής, μετατρεπόμενη σταδιακά σε έναν ενεργειακό κόμβο που παράγει και εξάγει καθαρή ενέργεια, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογική καινοτομία είναι ο μόνος δρόμος για την ανάπτυξη.

Γιατί μας αφορά όλους;

Η συζήτηση στο ΔΝΤ μπορεί να ακούγεται μακρινή, αλλά το μήνυμα είναι απόλυτα επίκαιρο. Η ενεργειακή αυτονομία της Ευρώπης σημαίνει ότι δεν θα είμαστε πια έρμαια των γεωπολιτικών παιχνιδιών τρίτων χωρών. Σημαίνει ασφάλεια, φθηνότερο ρεύμα και μια οικονομία που μπορεί να πρωταγωνιστήσει ξανά παγκοσμίως.

Πιστεύουμε ότι η προσέγγιση του Κυριάκου Πιερρακάκη βάζει το δάχτυλο «επί τον τύπον των ήλων». Η Ευρώπη πρέπει να τολμήσει την ενοποίηση. Η Ελλάδα έχει κάνει το πρώτο βήμα δείχνοντας τον δρόμο της εξωστρέφειας. Τώρα, η σκυτάλη περνάει στις Βρυξέλλες, που πρέπει να μετατρέψουν το όραμα της Ενεργειακής Ένωσης σε καθημερινή πραγματικότητα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Μέσα στην επόμενη διετία ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης – 350 εκατ. ευρώ για τη διαστημική πολιτική

Τη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει «σημαντικά βήματα,…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ