Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η αναβάθμιση των συγκοινωνιών σημαίνει νέο στόλο, καλύτερα δρομολόγια και στήριξη των εργαζομένων»

20
Μάιος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Με το κεντρικό σύνθημα «το είπαμε, το κάναμε», ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε το συνολικό κυβερνητικό έργο και τον μελλοντικό σχεδιασμό για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Μιλώντας στην ειδική εκδήλωση του υπουργείου υποδομών και μεταφορών με τίτλο «τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλάζουν την Αθήνα», η οποία πραγματοποιήθηκε στο αμαξοστάσιο σεπολίων, ο πρωθυπουργός έδωσε έμφαση τόσο στην ενίσχυση των υποδομών όσο και στην έμπρακτη στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού.

Πράσινο φως για τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας

Η πιο σημαντική είδηση της ομιλίας αφορούσε την οικονομική στήριξη των εργαζομένων. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα υπογραφούν οι νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας για οσυ, στασυ και οασα, όπως αυτές συμφωνήθηκαν ανάμεσα στα σωματεία και τις διοικήσεις.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκάλυψε μάλιστα ότι το υπουργείο οικονομικών είχε αρχικά αντιρρήσεις για τη διάθεση επιπλέον πόρων, καθώς «κατά κανόνα η απάντηση είναι αυτόματα όχι». Ωστόσο, σημείωσε ότι η αναβάθμιση του δικτύου δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο σε εξοπλισμό, αλλά απαιτεί τη στήριξη των ανθρώπων που καταβάλλουν καθημερινή προσπάθεια, χαρακτηρίζοντας την απόφαση αυτή ως το ελάχιστο «ευχαριστώ» της πολιτείας.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη προσέλκυσης νέων οδηγών μέσω δωρεάν εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας ότι το επάγγελμα έχει μέλλον καθώς «δεν προβλέπει λεωφορεία χωρίς οδηγούς σύντομα ή στο απώτερο μέλλον», παρά την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Ιστορικό ρεκόρ στα λεωφορεία και αναγέννηση της γραμμής 1

Στον τομέα των υποδομών, ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι ο στόχος που είχε τεθεί το 2023 για 1.000 νέα λεωφορεία έως τα μέσα του 2026 ξεπεράστηκε, καθώς ήδη κυκλοφορούν 1.076 σύγχρονα, προσβάσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, ενώ ο νέος στόχος προβλέπει την αύξηση αυτού του αριθμού στα 1.700. Η ανανέωση αυτή επέτρεψε ήδη τη βελτίωση των συχνοτήτων σε γραμμές υψηλής ζήτησης, όπως η γραμμή 550, την οποία ο ίδιος θυμήθηκε να χρησιμοποιεί ως μαθητής.

Μεγάλη βαρύτητα δίνεται και στα μέσα σταθερής τροχιάς. Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι ο πρώτος πλήρως ανακατασκευασμένος συρμός της γραμμής 1 (ηλεκτρικός) θα τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο μήνα, ενώ μέσα στον επόμενο χρόνο θα παραδοθούν ακόμη 14 συρμοί. Οι εργασίες αυτές πραγματοποιούνται στον Βόλο από ελληνικά χέρια, με εξασφαλισμένους πόρους για ακόμη δέκα συρμούς, βάζοντας τέλος στην εικόνα εγκατάλειψης και στα γκράφιτι δεκαετιών. Στόχος της κυβέρνησης είναι η μείωση των χρονοαποστάσεων του μετρό στα 3,5 λεπτά στις ώρες αιχμής.

Η στρατηγική απάντηση στο κυκλοφοριακό και η εισιτηριοδιαφυγή

Αναφερόμενος στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι η κατασκευή περισσότερων δρόμων αποτελεί λανθασμένη προσέγγιση και ότι η μόνη βιώσιμη λύση είναι η σταθερή επένδυση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τόνισε ότι η κυβέρνηση διατηρεί το χαμηλότερο εισιτήριο μεταξύ των ευρωπαϊκών πρωτευουσών για λόγους κοινωνικής πολιτικής, προανήγγειλε όμως αυστηροποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, επισημαίνοντας ότι το φθηνό εισιτήριο απαιτεί να πληρώνουν όλοι.

Η τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας και των φορέων

Από το βήμα της εκδήλωσης, ο αναπληρωτής υπουργός μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα Στέλιο Σακαρέτσιο και τους επικεφαλής των οασα, στασυ και οσυ, παρουσίασε τις τέσσερις μεγάλες τομές που υλοποιούνται (ανανέωση στόλου, βελτίωση χρονοαποστάσεων σε 15 πρότυπες γραμμές, προμήθεια 19 νέων συρμών για τις γραμμές 2 και 3 και ανακατασκευή των συρμών της γραμμής 1). Ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι τα μέσα μεταφοράς αφορούν την καθημερινή αξιοπρέπεια του πολίτη και τη βελτίωση της ζωής του, σημειώνοντας ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η μεγαλύτερη αναμόρφωση των τελευταίων δεκαετιών.

Στις δικές τους τοποθετήσεις, ο γενικός γραμματέας Στέλιος Σακαρέτσιος σημείωσε ότι οι συγκοινωνίες περνούν πλέον από την εποχή των στατικών αναφορών στη λειτουργία σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Ο διευθύνων σύμβουλος του οασα Αντώνης Κεραστάρης εστίασε στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της στασυ Θανάσης Κοτταράς ανέφερε ότι το μετρό και το τραμ εξυπηρετούν καθημερινά 800.000 επιβάτες, με τον στόχο των διαθέσιμων συρμών να αυξάνεται από 40 το 2019 σε 60 έως το 2027. Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της οσυ Στέφανος Αγιάσογλου στάθηκε στην καθολική ανανέωση των οδικών συγκοινωνιών και την πρόσληψη 700 οδηγών από το 2020, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του υπερταμείου Γιάννης Παπαχρήστου υπογράμμισε τη σημασία της σύγχρονης εταιρικής διακυβέρνησης και της οικονομικής βιωσιμότητας των φορέων.

Πριν από την έναρξη της εκδήλωσης, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο της οσυ όπου επιθεώρησε τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία καθώς και πέντε νέα ειδικά οχήματα για τη μετακίνηση ατόμων με αναπηρία, ενώ στα σεπόλια είδε από κοντά τον πρώτο αναβαθμισμένο συρμό του ηλεκτρικού.

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ