Στον καθεδρικό ιερό ναό του Αποστόλου Παύλου, στην Κόρινθο, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, τελέσθηκε η εξόδιος ακολουθία για τον βουλευτή Κοριθίας και υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκο Ταγαρά, που έφυγε από τη ζωή την περασμένη Παρασκευή σε ηλικία 70 ετών.
Στη εξόδιο ακολουθία προεξήρχε ο μητροπολίτης Κορίνθου, Παύλος, ενώ παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Βουλής, Νικήτας Κακλαμάνης, ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Νίκος Δένδιας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Δήμας, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, η βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός, Ντόρα Μπακογιάννη, υφυπουργοί της κυβέρνησης και βουλευτές της ΝΔ, ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Κατρίνης κ.ά.
Έξω από τον ιερό ναό ήταν παρατεταγμένα και απέδωσαν τιμές, αγήματα του στρατού, καθώς και στρατιωτική μπάντα.
Η σορός του Νίκου Ταγαρά έφθασε στον ιερό ναό περίπου στις 10:00 το πρωί, συνοδευόμενη από τα μέλη της οικογένειάς του, ενώ η ταφή θα γίνει στην ιδιαίτερη πατρίδα του εκλιπόντος, στο Χιλιομόδι, Κορινθίας.
Ο επικήδειος Μητσοτάκη
«Είμαι και εγώ σήμερα εδώ για να σε αποχαιρετίσω μαζί με τους πολλούς φίλους σου, την όμορφη οικογένειά σου, τους ανθρώπους που χρόνια σε τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους. Με τους συναγωνιστές μας στη Νέα Δημοκρατία, με το Υπουργικό Συμβούλιο αλλά και με πολιτικούς από όλες τις παρατάξεις που τους κέρδισες με τις γνώσεις σου, με το ήθος σου και κυρίως με την ευπρέπειά σου.
Είμαι επίσης εδώ, για να θρηνήσω και ένα πολύτιμο συνεργάτη, κυρίως όμως για να σου πω από καρδιάς ότι θα μείνεις πάντα στη μνήμη μας ως ένα φωτεινό παράδειγμα αυτοδημιούργητου και άξιου επιστήμονα, πολιτικού που ήξερε να συνδυάζει την αθόρυβη δράση με το αποτέλεσμα. Υπήρξε ακέραιος και σοβαρός, πιστός στο καθήκον και ταυτόχρονα πράος και συναινετικός με τους συνομιλητές του.
Είμαι ακόμα εδώ, για να σε ευχαριστήσω για τα πολλά που πρόσφερες στην πατρίδα. Ως δήμαρχος, ως νομάρχης, ως βουλευτής και ύστερα αναλαμβάνοντας μία σημαντική κυβερνητική ευθύνη: για τον πρώτο ολοκληρωμένο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας. Είναι μία μεταρρύθμιση τη σημασία της οποίας εσύ γνώριζες καλύτερα από τον καθένα. Μία μεταρρύθμιση την οποία και εγώ την έχω στην καρδιά μου, θυμάμαι τις ατελείωτες συσκέψεις μαζί σου. Μας εξηγούσες για να καταλάβουμε την περιπλοκότητα του εγχειρήματος που είχες αναλάβει.
Και τι τραγική ειρωνεία: Αύριο ψηφίζεται στην Ολομέλεια ο νέος κώδικας χωρίς εσένα να είσαι εκεί να τον δεις να γίνεται πράξη. Θα μείνει όμως η κορυφαία παρακαταθήκη σου και ως ένα έργο το οποίο αποφασίσαμε από εδώ και στο εξής να φέρει το όνομά σου. Γιατί σε όποιο πόστο και αν σου ζήτησα να εργαστείς, ποτέ δεν ακούστηκε έστω και μία φωνή έντασης.
Είμαι τέλος εδώ, για να τιμήσω μία πολύχρονη πορεία στα κοινά που πιστεύω ότι αναδεικνύει τελικά το καλό πρόσωπο της πολιτικής. Γιατί, εσύ Νίκο απέδειξες ότι την κομματική σου συνέπεια τη συνοδεύει πάντα η διάθεση συνεννόησης και την αποφασιστικότητα μπορεί να την συνοδεύει η σύνεση. Αρετές δυσεύρετες στις μέρες μας.
Ξέρω ότι πάλεψες με αξιοπρέπεια, θυμάμαι χαρακτηριστικά το τελευταίο μας τηλεφώνημα όπου επέμενες να μου μιλάς για το αντικείμενο της δουλειάς. Όπως ξέρω, ότι από τα λόγια προτιμούσες τη δουλειά. Έτσι θα προτιμήσω και εγώ τη δωρική σου στάση παραλείποντας τα πολλά που θα μπορούσα να πω. Να σε ευχαριστήσω μόνο για κάτι πολύτιμο που μας ενέπνευσες: τη βεβαιότητα πως αρχές και αξίες όπως η προσήλωση στο κοινό καλό, μπορεί μερικές φορές να μοιάζουν παραδοσιακές, όμως η παρουσία σαν τη δική σου τη μετουσίωσε ως ένα επίκαιρο και απολύτως αναγκαίο χαρακτηριστικό της δημόσιας ζωής. Γιατί σήμερα όσο ποτέ Νίκο, χρειαζόμαστε παραδείγματα σαν και αυτά που μας χάρισες.
Πολιτικοί που είναι ταυτόχρονα άνθρωποι, σκέψη σύνθετη που ταυτόχρονα μπορεί να μεταδίδεται απλά… Και κυρίως δουλειά, σκληρή δουλειά, επίπονη δουλειά για το αποτέλεσμα και την ενότητα όλων γύρω από αυτό. Είναι προτερήματα τα οποία τώρα θα σε συντροφεύουν μαζί με την αγάπη των χιλιάδων φίλων σου, αλλά μαζί και με τον σεβασμό των αντιπάλων σου. Αντίο Νίκο. Πραγματικά την αξίζεις την ελληνική σημαία που θα σε συνοδεύει στην τελευταία σου κατοικία».
