Κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης, ο υπουργός υπογράμμισε ότι η κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί πλέον μια θεωρητική απειλή αλλά μια απτή πραγματικότητα, γεγονός που καθιστά τον φυσικό πλούτο της χώρας κύριο εθνικό πόρο και όρο επιβίωσης για τον Ελληνισμό, ο οποίος πρέπει να περιφρουρηθεί με κάθε μέσο.
Η νέα αυτή οικολογική φιλοσοφία μετουσιώνεται ήδη σε πράξη μέσα από ένα γιγαντιαίο επενδυτικό πλάνο που ξεπερνά τα 150 εκατομμύρια ευρώ και στοχεύει στην πράσινη μετάβαση των στρατιωτικών υποδομών. Συγκεκριμένα, με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων, υλοποιούνται 21 έργα ενεργειακής αναβάθμισης συνολικού ύψους άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία αφορούν Στρατιωτικά Νοσοκομεία, Στρατιωτικές Σχολές, Επιχειρησιακά Στρατηγεία, καθώς και το Πολεμικό Μουσείο. Παράλληλα, βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης ένα δεύτερο εκτεταμένο πρόγραμμα που υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και αφορά την ενεργειακή αυτονομία και αναβάθμιση κτηρίων σε 23 στρατιωτικές παραγωγικές εγκαταστάσεις και εργοστάσια, καλύπτοντας μια συνολική επιφάνεια που ξεπερνά τα 100.000 τ.μ.
Στο πλαίσιο της ίδιας εκδήλωσης, η ηγεσία του υπουργείου θέλησε να επιβραβεύσει την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης εντός του στρατεύματος, απονέμοντας τον τίτλο «Φίλος του Περιβάλλοντος» για το έτος 2025. Η τιμητική αυτή διάκριση δόθηκε στην 871 Αποθήκη Βάσεως Εφοδιασμού Καυσίμων (871 ΑΒΕΚ), η οποία πρώτευσε στη σχετική αξιολόγηση των Γενικών Επιτελείων και του ΓΕΕΘΑ για τις σταθερές οικολογικές δράσεις που ανέπτυξε. Το βραβείο παρέλαβε ο διοικητής της μονάδας, Συνταγματάρχης Αθανάσιος Τσιούμας, επισφραγίζοντας την προσπάθεια των Ενόπλων Δυνάμεων να εξελιχθούν σε έναν σύγχρονο οργανισμό που θωρακίζει την πατρίδα, απαντώντας ταυτόχρονα στις μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας.
